Ultrabook satışları beklentilerin çok altında kaldı

IDC'nin araştırmalarına göre ultrabook satışları beklentilerin çok altında kaldı. Şirketler yaptıkları reklamların karşılığını daha almayı başaramadılar.

Ultrabooklar önümüzdeki seneden beri sürekli olarak teknoloji gündemini meşgul ediyorlar. Ultrabook ve şirketlerin farklı isimler verdikleri (ultraportable gibi) yeni nesil taşınabilir cihazlar, özellikle şirketlerin reklam kampanyalarında önemli bir yer tutuyor. Fakat bu cihazlara verilen emek, satış olarak bir türlü geri dönmüyor anlaşılan.

Şirketlerin ultrabook'lardan beklentisi, insanların bilgisayarlarını değiştirmek istediklerinde bir teknoloji marketine girip yeni bir ultrabook almaları yönündeydi. Geçtiğimiz yıl 225 milyon dizüstü bilgisayar satılmasına rağmen ilk çeyrekte ultrabook satışları 500 binde kaldı. Ultrabook üreticileri ve Intel, taşınabilir bilgisayar pazarında satılan cihazlardan yüzde 35 - 40'ının ultrabook olacağını öngörüyorlardı, fakat bu hedeften şimdilik çok uzaklar.

Ultrabook satışının Windows 8 ile birlikte artması umuluyor.

Ultrabook nedir?

Ultrabook konsepti, Intel'in özellikle Apple ve ARM tabanlı ürünleri hedef alarak yarattığı yeni bir standarda verilen isim. Ultrabook konseptinde üretilen mobil cihazlar çok hafif ve taşınabilirliği üst seviyede ürünler. Enerji tasarrufunda da üst seviye performans veren ultrabook ürünleri bu yüzden işlemciye entegre grafik çipi ve SSD sabit diskler kullanıyorlar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.