Sosyal ağlarda 4,5 milyar kullanıcı hesabı bulunuyor

İnternet ortamında sosyal ya da sanal ağlar her geçen gün popülerliğini artırırken, 13 internet sitesi 100 milyon üye barajını geçmiş bulunuyor. Bu sitelerde en az 4,5 milyar kullanıcı hesabı yer alıyor.

Wikipedia başta olmak üzere çeşitli internet sitelerinden derlenen bilgilere göre, son 3 yıl içerisinde 13 ağ, 100 milyondan fazla abone hesabına ulaştı.

Söz konusu siteler, ''en az'' aktif abone sayıları, veri tarihi ve ülkesi şöyle:

Adı- Aktif kullanıcı sayısı (Milyon)- Veri tarihi- Ülke

Facebook- 900- Nisan 2012- ABD

Qzone- 536- Aralık 2011- Çin

Twitter- 500- Nisan 2012- ABD

Windows Live- 330- Haziran 2009- ABD

Tancent Weibo- 310- Aralık 2011- Çin

Sina Weibo- 300- Şubat 2012- Çin

Google- 250- Haziran 2012- ABD

Habbo- 230- Eylül 2011- Finlandiya

VK (V Konakte)- 172- Haziran 2012- Rusya

Badoo- 151- Nisan 2012- ABD

Skype- 663- Eylül 2011- ABD

Bebo- 117- Temmuz 2010- ABD

Linkedln- 100- Mart 2011- ABD

Facebook

ABD'nin California eyaletinde 2004 yılında kurulan Facebook, gerek kullanıcı sayısı gerekse içerik anlamında büyük bir başarı gösterdi.

Facebook'un resmi bilgilerine göre, Mart 2012 itibarıyla aylık 901, günlük 526 milyon kullanıcı siteyi ziyaret ediyor.

Aylık aktif kullanıcıların yüzde 80'i ABD ve Kanada dışında yaşıyor. Sitedeki kullanıcıların ''arkadaş'' listelerinde 125 milyar isim bulunuyor. Bu yılın ilk üç ayı ortalaması ile siteye her gün ortalama 300 milyon fotoğraf ekleniyor.

Site, 70'den fazla dil ve lehçeyi destekliyor.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.