40 saat aralıksız Diablo III oynayan genç öldü

Tayvan'da bulunan bir internet kafede 18 yaşındaki bir genç 40 saat aralıksız olarak Diablo III oynadığı için hayatını kaybetti.

Son dönemlerde özellikle Asya ülkelerinde bu tarz ölüm haberlerine sık sık rastlar olduk. Ciddi anlamda bağımlılık yapan bu oyunlarda oynama süresini abartanlar ciddi sağlık problemleriyle karşılaşabiliyor. Son olarak geçtiğimiz günlerde Tayvan'da bulunan bir internet kafede hiç ara vermeden 40 saat boyunca Blizzard'ın yıllardır beklenen yeni oyunu Diablo III'ü oynayan Chuang adlı genç hayatını kaybetti.

Yemek yemeyi ihmal eden gencin ölüm sebebi olarak ise, 40 saat boyunca hareketsiz kaldığı için oluşan kalp ve damarlarıyla ilgili bir problem olarak gösteriliyor. Bu haber üzerine oyunun yapımcısı Blizzard da bir açıklama yaptı. Haberi duyduklarına üzüldüklerini belirten Blizzard, "Her bireyin, ya da ailelerinin onlar üzerinde bir oyun dengesi oluşturması gerektiğini düşünüyoruz. Bir kişinin günlük yaşamı ve aktiviteleri kesinlikle herhangi bir eğlence anlayışının üstünde tutulmalı." dedi.

Geçtiğimiz aylarda da yine Tayvan'da 23 saat boyunca aralıksız League of Legends oynayan bir genc kalp krizi sonucu hayatını kaybetmişti. Bu tarz habelerin artmasıyla birlikte bu oyunların yapımcılarının oyunlara süre sınırı koyup koymayacağı gibi dedikodular ortaya çıkmaya başladı. Mesela bu oyunlarda bir günde en fazla 5 saat oynanabilir gibi bir sınır olması bu olayların yaşanmasının engelleyebileceğini düşünülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.