BİM teknoloji market mi olacak?

BİM CEO’su Galip Aykaç, "BİM olarak doğrudan üretime girmek yönünde bir planımız bulunmuyor." dedi.

Aykaç, BİM mağazalarının temel konseptini değiştirmek gibi bir niyetleri olmadığını belirterek, "Yani BİM mağazaları teknoloji marketlerine dönüşmeyecek." açıklaması yaptı.

Retail News'a açıklamalarda bulunan Aykaç, "Mağazalarımızda zaman zaman teknoloji ürünlerine de yer veriyoruz ve bunlar büyük ilgi görüyor. İş modelimizin içinde sürekli satışta olmayan ancak tüketicilerimizin ihtiyacı olan bu ve benzeri ürünleri iki haftalık satış süreleriyle mağazalarımızda bulunduruyoruz. Bu ürünleri sürekli satmak gibi bir planımız yok. BİM mağazalarının temel konseptini değiştirmek gibi bir niyetimiz bulunmuyor. Yani BİM mağazaları teknoloji marketlerine dönüşmeyecek." diye konuştu.

Küresel düzeyde değerlendirdikleri zaman ALDI ile aynı pazarlarda mücadele etmediklerini belirten Aykaç,"ALDI Almanya ve Avrupa'da güçlü bir perakende zinciridir. BİM'in ise şu an için Avrupa'da bir büyüme hedefi bulunmuyor. Biz Kuzey Afrika ve Ortadoğu pazarlarını hedefliyoruz. Bildiğiniz gibi, Fas'ta son iki yıldır güçlü bir büyüme ivmesi yakalamış bulunuyoruz. Mısır'da aynı iş modeliyle faaliyete başlamak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2013 yılının ikinci yarısında faaliyete başlamayı hedefliyoruz." diye konuştu.

Aykaç, "Markalı ürünlerden tamamen vazgeçmek programınızda mı?" sorusuna, "İş modelimizin özünde yapılabilecek maksimum sayıda private label ürün satışa sunmak var. Seçimlerimizi müşterilerimizin talep ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillendiriyoruz. Geçtiğimiz yılki satışlarımızda özel markalı ürünlerin payı %64,1 oldu. Bunun yanı sıra markalı ürünler de yelpazede yer alıyor." şeklinde yanıt verdi.

Mısır pazarına yönelik çalışmalarını sürdürdüklerini kaydenen Aykaç, "Fas'ta ise bu yıl toplam 50 yeni mağaza daha açarak buradaki mağaza sayımızı 126'ya çıkarmayı planlıyoruz. Private label ürünlerimizin bir çoğunu Fas'ta da tüketicinin beğenisine sunduk. Çok güzel tepkiler aldık. Mısır'da operasyonumuz başladığında yine private label ürünlerimizi Mısırlılarla buluşturmayı hedefliyoruz." dedi.

Aykaç şunları söyledi:

"Kuzey Afrika'da şimdilik Fas'ta faaliyetimiz var ve orada bir sorunla karşılaşmadık. Ayrıca Mısır için karar aldık ve kuruluş çalışmalarımızı başlattık. Uzun vadede bu ülkelerin istikrara kavuşacağına ve büyük iş potansiyeli olacağına inanıyorum. Kuzey Afrika'ya kısa vadede yatırım düşünenlere dikkatli olmalarını tavsiye ediyorum."

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.