Facebook 3 ayda 1,18 milyar dolar kazandı

Dünyanın en büyük sosyal ağı Facebook 18 Mayıs 2012 tarihinde halka açıldıktan sonraki ilk finansal sonuçlarını açıkladı.

Halka arzı sonrasında yatırımcısını hayal kırıklığına uğratan Facebook'un 2012 yılının 2. çeyreğine ait finansal sonuçları beklentilerin az da olsa üzerinde gerçekleşti.

Facebook'un 2. çeyrekte geliri 1,18 milyar dolar olarak açıklandı. Geçen senenin aynı dönemine göre %32'lik bir artış söz konusu.

Facebook finansal rakamlar dışında bazı Facebook istatistiklerini de açıkladı.

30 Haziran itibariyle kullanıcı sayısı 955 milyona ulaştı. Geçen seneye göre kullanıcı sayısındaki artış oranı %29.

Günlük aktif kullanıcısı sayısı ise %32'lik bir artışla 552 milyona ulaştı.

Facebook'un açıkladığı rakamlar içinde en yüksek artış oranı %67 ile mobil kullanıcı sayısında gerçekleşti. Facebook'a aylık 543 milyon kullanıcı mobil cihazlardan erişiyor.

Facebook'un en önemli gelir kaynağı olan reklamlar toplam gelirin %84'ünü oluşturuyor. Facebook'un reklam geliri 992 milyon dolar olarak gerçekleşti. Reklam gelirleri geçen seneye göre %28 artış gösterdi.

18 Mayıs'ta hisse başına 45 dolar hedeflenerek halka arzı gerçekleşen Facebook, NASDAQ'a 2000 yılındaki dot-com balonundan sonraki en büyük hayal kırıklığını yaşattı. Hisse değeri beklentilerin aksine hızla düşen Facebook, 45 dolardan 25 dolara kadar geriledi. Bu durumdan Facebook'u sorumlu tutan yatırımcılar ise hukuk mücadelesi başlattı.

Facebook'un önemli iş ortaklarından olan oyun firması Zynga'nın dün ikinci çeyrekte 22.8 milyon dolar zarar açıklaması sonrasında Facebook hisselerinde düşüş yaşanmıştı. Facebook açıkladığı finansal sonuçlar ile beklentilerin az da olsa üstüne çıkarak biraz rahat nefes aldı. Bundan sonra gözler yine NASDAQ'da Facebook'un tahtasında olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.