Apple + Samsung = diğer markalar

Yapılan araştırmaya göre Samsung ile Apple, akıllı telefon dünyasının yarısını ele geçirmiş durumda.

Akıllı telefonlar gelişiyor, akıllı telefon pazarı büyüyor. Bundan birkaç yıl önce çok nadir gördüğümüz akıllı telefonlar, artık neredeyse "olmazsa olmaz" durumunda. Bir süre önce elinde akıllı telefon bulunan biri gördüğümüz zaman "Telefona bak!" derdik. Şimdi ise akıllı olmayan telefonlara, uzaydan gelmiş muamelesi yapıyoruz.

IDC'nin yaptığı araştırmaya göre de, 2012'nin 2. çeyreğinde akıllı telefon sektörü %1 büyüme kaydetti. Bundan 2 sene önce toplam %25 civarında seyreden Samsung ile Apple'ın toplam payı ise, %50'lere yükseldi. Tabii bunda Samsung Galaxy S3'ün payı büyük.

İşin komik tarafı, iki firmanın birbirinden tamamen zıt politikaya sahip olması. Samsung çok sayıda telefon ile kendi çapında segmentler oluştururken, Apple sadece bir noktayı hedef alıyor: üst segment.

Üreticiler, 2011'in ikinci çeyreğinde 108.3 milyon cihaz piyasaya sürerken, bu rakam bu sene 153.9 milyona ulaşmış. Neredeyse %50'lik bir artış söz konusu.

Aşağıdaki tablo da, durumu biraz daha belirgin hale getiriyor. 2011'in 2. çeyreğinde 18.4 milyon satış rakamına ulaşan Samsung, bu sene aynı çeyrekte 50.2 milyona ulaşmış. %32.6 pazar payına sahip olan Samsung ile %16.9'luk Apple'ı topladığımızda ortaya %49.5 gibi bir oran çıkıyor ki, bu da pazarın yarısı demek oluyor.

HTC ve Nokia'nın belirgin düşüşleri de görülürken, ZTE'nin çılgın yükselişi de gözlerden kaçmıyor.

Yoksa geleceğin akıllı telefon markası ZTE mi?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.