Depresyonu önleyen bilgisayar oyunu

Çocukların bilgisayar başında uzun zaman geçirmelerinden hareket ederek depresyon sorunu için yeni bir tedavi yöntemi geliştirildi.

Yeni Zelandalı uzmanların geliştirdiği SPARX isimli bilgisayar oyunu, bilişsel davranışçı terapi olarak bilinen bir psikoloji yaklaşımını uygulayarak çocukların depresyonla başa çıkmasını, bu sayede bilgisayarın çocuklarda güçlendirdiği yalnızlık ve asosyalleşme hallerini bertaraf etmeyi amaçlıyor.

Çocukların terapiye gitme ve depresyonla başetme konusunda aldığı doktor tavsiyelerinden sıkıldığına değinen uzmanlar, bu fantezi oyunda çocukların "savaşcı bir avatar" seçerek, umutsuzluktan dolayı yok olmak üzere olan dünyayı, negatif düşünceler içeren ateş toplarını pozitife dönüştürerek kurtarmaya çalıştığını anlattı.

Yeni geliştirilen oyun 7 aşamadan oluşuyor. Oyunun her bir bölümü 35-40 dakika arası sürerken, bu aşamaların geçilmesinde oyunculara bir rehber doktor eşlik ediyor. Öfke kontrolü, uzlaşmacı yaklaşım, rahatlama için düzgün nefes alma eğitimi gibi bölümlerden oluşan oyun, hedef kitle olarak 13 ila 17 yaş grubu arasındaki depresyonlu çocuklara yardım etmeyi amaçlıyor.

Birleşmiş Milletler'in Dünya Zirvesi Ödülleri'nde inovasyon ödülü kazanan oyun, ABD, İngiltere, Kanada, Avusturya'nın yanısıra İngilizce'nin anadil olmadığı ülkelerde de piyasaya sürülecek.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.