Damacanaya cep'ten takip geliyor

Damacaların üretim tarihi, kaç kez dolum yapıldığı, üretici firma gibi bilgilerin yer aldığı birer kimlik verilecek damacanalar, tıpkı ilaçlar gibi izlenecek.

aHaber'in ortaya çıkardığı damacana skandalının ardından, Sağlık Bakanlığı bu suların uygun ortamda üretimi ve dağıtımı için bir dizi önlemi uygulama kararı aldı. Bu çerçevede üretim tarihi gibi bilgilerin yer aldığı birer kimlik verilecek damacanaların, tıpkı ilaçlar gibi takip sistemiyle izlenmesini hedefleniyor. İşte tedbir paketi:

-Üretim tarihi, kaç kez dolum yapıldığı, üretici firma gibi bilgilerin yer aldığı birer kimlik verilecek damacanalar, tıpkı ilaçlar gibi izlenecek.

-Vatandaş bu bilgilere cep telefonundan ulaşabilecek.

-Dolum tesislerinde etkin yıkama, durulama ve dezenfeksiyon yapabilen su dolum makinelerinin kullanılması için önlem alınacak.

-Satış noktaları ve nakil araçlarının modernizasyonu, üretici firma bilgilendirmesi, uygun koşullarda depolama ve satış sağlanacak.

-Su Takip Programı'nın hazırlık aşamaları hızlandırılacak ve firmalara ait laboratuvar verileri dahil her türlü veri anlık izlenebilecek.

-Üretici firmalar su dolumundan tüketiciye ulaşım aşamasına kadar sorumlu tutulacak ve oto kontrol mekanizması geliştirilecek.

-Damacana kullanım süresi ve dolum sayısına kısıtlama getirilecek.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.