Kodak patentlerine Apple ve Google talip

Bir zamanlar fotoğraf dendiği zaman akla ilk gelen markalardan olan Kodak, şimdi durumunu düzeltmek için elindeki patentleri satmayı planlıyor. Patentlere göz dikenler ise Google ve Apple.

Eğer siz de 80'lerin ve 90'ların çocuğuysanız, Kodak markasının önemini bilirsiniz. Bir dönem ortalığı kasıp kavuran Kodak, herkes tarafından bilinen ve fotoğraf işinde başarılı bir firmaydı. 1888'den bu yana ilk dijital fotoğraf makinesi ve ilk megapiksel fotoğraf sensörü gibi başarıları bulunan firma, uzunca bir süredir iflasın eşiğinde durumundaydı.

Kodak, çıkış yolu olarak patentleri satmayı tercih etti. Elindeki 1100'den fazla patenti açık artırmaya sunan firma, Google'ın ve Apple'ın çekişmesiyle karşılaştı. Her iki firma da patentleri almak istiyor.

Yalnız milyar dolarlarla oynayan firmalar, batmak üzere olan firmanın patentlerini tabiri caizse "kelepir" bir şekilde almaya çalışıyorlar. 1100 adet patentin toplam değerinin 2.6 milyar dolar olduğu söylenirken, gelen tekliflerin 150 ila 250 milyon dolar arasında değiştiği söyleniyor.

Yorumcular, firmaların bu kadar düşük fiyat önermesinin sebebinin patent trollüğünden kaynaklandığını söylüyorlar. Yani "patenti alayım, yeni ürünlerimde kullanayım" düşüncesinden ziyade, "patentleri alayım da, rakip firma alıp geliştirmesin" mantığı yatıyor.

Bakalım Kodak batmaktan kurtulabilecek mi...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.