Nokia kullanıcıları klavyeyi seviyor

Dokunmatik telefonlar standart olma yolunda ilerlerken, Nokia kullanıcıları klavyeden vazgeçmiyor.

Son birkaç yıldır piyasayı eline geçiren dokunmatik ekranlı telefonlar, klavyeli telefonlarla yarışta üstünlüğünü koruyor. Ancak özellikle ülkemizde de oldukça tutulan Nokia'nın araştırması, klavyeli telefonların hala revaçta olduğunu gösteriyor.

Nokia, kendi blog'unda yaptığı bir araştırmanın sonucunda, QWERTY klavyeli telefonların, dokunmatik telefonlardan daha çok sevildiğini ortaya koydu. Seçenekler arasında QWERTY klavye %48,64 oy alırken, dokunmatik ekran %34,69'da kaldı. Bu iki seçeneği ise %8.91'le klasik rakam girişi takip ederken, sesli komut seçeneği ise %7.75'le sonuncu oldu.

Ülkelere bazında bakıldığında ise ABD'de dokunmatik ekran %47.22'yle birince sırada yer alırken, Almanya, İngiltere, İsveç, Finlandiya ve Filipinler gibi ülkelerde, QWERTY klavye ilk sırada bulunuyor.

Tabi bu sıralamada gelişmişliğin de önemi büyük. 4G teknolojilerine çoktan geçmiş olan ABD'de, dokunmatik cihazlar artık bir standart oldu. Ancak Avrupa ve Asya ülkelerinde, akıllı telefonlar sıklıkla mesajlaşmak için kullanıldığı için, henüz gelişmiş web arayüzü kullanımı düşük oranda bulunuyor. Bunun doğrultusunda da QWERTY klavye ilk tercih olarak görülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.