Trafikteki otomobil sayısı 8.1 milyon adede yükseldi

Son 10 yılda bin kişiye düşen otomobil sayısı iki kattan fazla artarak 141'e çıktı. Trafikteki otomobil sayısı ise 8.1 milyon adede yükseldi.

Son yıllarda Türkiye'de otomobil sahipliği oranında gözle görülür bir artış yaşanıyor. 1990'dan itibaren bin kişiye düşen otomobil sayısı 2002 ve 2003 hariç her yıl düzenli olarak arttı. Türk İstatistik Kurumu (TUİK) verilerine göre, 1990'da 29.9 adet olan bin kişiye düşen otomobil sayısı 2000'de 68.8 adede yükseldi. Son 10 yılda ise bin kişiye düşen otomobil sayısı iki kattan fazla artarak 141'e çıktı. Trafikteki otomobil sayısı ise 8.1 milyon adete yükseldi. Artış trendinin düzenli olarak devam etmesi halinde 2020 yılında Türkiye'de bin kişiye düşen otomobil sayısının 160'a yaklaşacağı tahmin ediliyor. Otomobil sahipliği oranının artmasının en büyük nedeni ekonomik büyüme, gelir artışı ve gelir dağılımındaki iyileşme. Özellikle son yıllarda gelir dağılımındaki dengesizliğin azalma eğilimine girmesi, otomobil talebini doğrudan etkiliyor. Düne kadar otomobil satın alma hayali bile kuramayanlar, bugün hayalini gerçekleştirebiliyor.

Gelir dengesizliği

Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin araştırması da bunu doğruluyor. Araştırmaya göre, 2005'te araç talebinin yüzde 89'u zenginlerden geliyordu. 2010'da bu oran yüzde 81.5'e gerilerken, düşük gelir grubunda otomobil sahibi olma oranı yükselmeye başladı. Geliri düşük grubun otomobil satın alma oranı 5 yılda 7'ye katlandı.

Avrupa'da en düşük Türkiye

Türkiye'de bin kişiye düşen otomobil sayısı Çin ve Hindistan gibi nüfusları büyük ülkelerden daha yüksek olmasına rağmen, Avrupa ülkeleri içinde en düşük oran. ABD'de bin kişiye düşen otomobil sayısı 965, Avrupa ülkelerinde 641, Güney Kore'de ise 340. Büyük nüfusa sahip Çin'de bin kişiye düşen otomobil sayısı 47, Hindistan'da ise 23. Ancak, bu ülkelerde de otomobil sayısı hızla artıyor.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.