En çok satan PC markaları belli oldu

Lider, zirveyi bırakmaya niyetli değil, ama iki numara da zorluyor

Teknolojinin her cephesinde olduğu gibi, PC cephesinde de sıkı rekabetler yaşanıyor. Kısa aralıklarla duyurulan yeni bilgisayarlar, yapılan kampanyalar ve indirimler, dünya üzerindeki yüz milyonlarca kullanıcıyı cezbediyor. En iyi özellikleri ve sunumu sağlayan firmalar ise, bu işte en çok kar edenler oluyor.

IDC'nin pazar araştırması sonucu hazırladığı raporundaki bilgilere göre, 2012'nin üçüncü çeyreği itibarıyla PC pazarında lider firma, HP oldu. Amerika menşeili firma, üçüncü çeyrek itibarıyla yaklaşık olarak 13 milyon 946 bin bilgisayarı piyasaya sundu. İkinci sırada ise, son yıllarda ülkemizde de iyice bilinir bir marka halini alan Lenovo yer aldı. Lenovo'nun PC gönderim rakamı, yaklaşık olarak 13 milyon 824 bin adet olarak gerçekleşti. Baktığımızda, iki firma arasında sıkı bir rekabet ve rakamsal olarak az bir farkın olduğunu görüyoruz. Zira üç numarada yer alan Dell ve sonraki sıralardaki markalarla, ilk iki sırada yer alan markalar arasında milyonlarca adetlik farklar söz konusu.

Bu arada, geçtiğimiz yıl aynı çeyrekle şimdiyi mukayese ettiğimizde, rapora göre % 8.6'lık bir satış düşüşünün yaşandığına tanıklık ediyoruz. Önümüzdeki dönem ise, muhtemelen PC satışlarında en heyecanlı dönemlerden biri olacak. Zira ekim ayının sonlarına doğru satışa sunulacak olan yeni Microsoft işletim sistemi Windows 8, milyonlarca kullanıcı tarafından merakla bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.