Google Voice Search artık daha isabetli

Sesli aramada devrim yaratmak isteyen Google, Voice search uygulamasına biraz sivrilik katıyor

Sesli arama ya da Voice/Speech Recognition teknolojisi, ilk defa tasarlandığında gündelik hayatımızı kolaylaştırması açısından dizayn edilmişti. Fakat zaman geçtikçe bu yeniliğin de açıkları ve eksikleri olduğu anlaşıldı.

Windows 7'deki speech recognition, iPhone'daki Siri ve Google'ın Voice Search uygulamaları aslında bu teknolojinin vardığı son nokta diyebiliriz. Ancak Google bu çıtayı bir üst seviyeye taşımak istiyor.

Google'ın araştırma ekibinden Ciprian Chelba "Dil modeli, sesli aramada, bir önceki kelimeden sonra gelen veriye olasılık tanıyan bir bileşendir" açıklamasıyla Voice Search ile ilgili gelişmeleri dile getirdi. "Örnek olarak ilk kelimeler New York ise sonra gelecek olanları pizza ve granola olarak atayacaktır." diyen Chelba, gelişen Voice Search uygulamasının 230 milyar kelimeyi de veritabanında tutuyor oluşuna deyindi. Bu kadar fazla kelimenin olmasındaki sebep ise heceleme yanlışları yapılan sözcüklerinde filtreye girmesinden kaynaklanıyor. Böylelikle Voice Search mükemmel bir aksana gerek kalmadan arama yapmanıza olanak sağlıyor.

Daha az hatayla ve daha az aksan ile direkt olarak istediğinizi size getirmeyi hedefleyen Google Voice Search, geçtiğimiz günlerde çıkan Apple'ın Siri uygulamasının başını ağrıtacak gibi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.