10 akıllı telefondan 9'u internete bağlı

Deloitte, "State of the Global Mobile Consumer: Connectivity is core" raporunu yayınladı.

Belçika, Fransa, İngiltere, Kanada, ABD gibi gelişmiş ülkeler ile Brezilya, Meksika, Güney Afrika ve Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerin yer aldığı rapora ilişkin olarak Deloitte Türkiye TMT Lideri ve Ortağı Tolga Yaveroğlu "Aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 15 ülkede üst üste ikincisini düzenlediğimiz mobil kullanıcı anketimiz sayesinde mobil cihaz sahipliği ve kullanımı, internete bağlanma alışkanlıkları, mobil uygulama (app) tüketimi, fiyatlandırma ve faturalamala tercihleri, mobil pazarlama, NFC, 4G/LTE, operatör ve şebeke tercihleri gibi birçok alt başlıkta ülke, operatör ve yıl bazında karşılaştırmalı, sektöre yönelik birçok pratik uygulaması olan, bir veri seti elde etmiş olduk" dedi.

Önümüzdeki dönemde akıllı telefon satışlarının artması öngörülen raporda, 2013 yılında dünyada 800 milyonun üzerinde akıllı telefon satılarak kullanımda olan toplam akıllı telefon sayısının yılsonunda 2 milyara yaklaşmasının beklendiği ifade ediliyor.

Raporda, gelişmiş ülkelerde internete bağlanmak için akıllı telefon kullanım oranı %79 iken, gelişmekte olan ülkeler sıralamasında Türkiye %91 kullanım oranıyla ilk sırada yer alıyor. Listede Türkiye'nin yanı sıra Hırvatistan, Güney Afrika ve Brezilya gibi ülkeler bulunuyor.

Mobil şebekelerde veri hızının artmasıyla birlikte 2013 yılında telefonların, internet erişiminde en tercih edilen cihaz olarak bilgisayarları geçeceği ve akıllı telefonların kullanım nedenleri arasında internet erişiminin ses hizmetleri kadar önemli bir yer teşkil ettiği ifade ediliyor.

2013 yılında, akıllı telefonlardaki veri trafiğinin 2011 yılına oranla 5 kat artacağının öngörüldüğü çalışmada, ankete cevap veren her 3 kişiden 1'inin sınırsız internet tarifesi kullandığı ortaya çıkıyor. Türkiye'de ise limitsiz internet paketi olduğunu söyleyen akıllı telefon kullanıcılarının oranı %16 dolaylarında seyrediyor.

Devamı için tıklayın.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.