Rakamlarla Facebook'un son durumu

Facebook'un reklam gelirlerinde büyük artış söz konusu.

Dünyanın en popüler sitelerinden olan Facebook, dördüncü çeyrek itibarıyla rakamlarını açıkladı. Kazançlarda %40'lık artış gözlendi ve toplam gelir, 1.59 milyar dolara olarak belirtildi. Ayrıca akıllı telefon ve tablet kullanan Facebook üyelerinden gelen gelirlerde de %23'lük artış sağlanmış.

Tabii bu rakamlar, sitenin reklam gelirleri için büyük önem taşıyor. Geçtiğimiz çeyrekte %14 olan mobil reklam gelirlerinin bu son çeyrekte %23'e çıkması, yetkililerin de daha önce söylediği gibi kullanıcıların mobil platformlardan Internet'e girme isteklerini sıklaştırmalarından kaynaklanıyor. Buna göre de mobil reklamlara önem veriyor Facebook.

Ve toplam olarak bakıldığında, Facebook'un reklam gelirlerinin 2011 yılının aynı çeyreğiyle karşılaştırıldığında %43'lük büyük bir artış sağlandığını görüyoruz.

Facebook, 2013 yılı itibarıyla mobil platformlara yönelik çalışmalarını sıklaştıracağını söylemişti. Bu bağlamda şu aralar özellikle sözü geçen ücretsiz sesli mesaj servisi bulunuyor. Bir de genel Facebook kullanıcıları için duyurulan arama motoru Graph Search var.

Ve kullanıcı sayıları. Facebook'un aylık aktif kullanıcı sayısı 1,056 milyar kişi. Günlük aktif kullanıcı sayısı 618 milyonken, aylık aktif mobil kullanıcı sayısı ise, 680 milyon olarak açıklandı. Tabii ki dördüncü çeyrek itibarıyla.

Bu arada, Facebook'un en çok reklam geliri elde ettiği ülkeler olarak ilk iki sırada Amerika ve Kanada yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.