3G veri yüklemede Türkiye rekoru: 11.3 Mbps

Vodafone Türkiye’nin gerçekleştirdiği 3G HSUPA 16QAM testi noter huzurunda sonuçlandı.

Çinli Huawei işbirliği ile hayata geçirilen teknoloji sayesinde 50 MB'lık bir video 70 saniye yerine 35 saniyede internete yüklendi.

Noter huzurunda gerçekleştirilen hız testinde Vodafone Türkiye, 11.3 Mbps veri yükleme (upload) hızına ticari modemle ilk ulaşan operatör oldu. Öte yandan Huawei'nin geliştirdiği modem; ticari olarak 3G veri yüklemede bu hıza ulaşan dünyanın ilk modemi olma özelliğini taşıyor.

Vodafone Türkiye, Şebeke Operasyon Merkezi'nde gerçekleştirdiği hız testinde, "HSUPA 16QAM 11.5 Mbps" teknolojisini noter huzurunda test etti. Çinli dünya devi Huawei işbirliğiyle test edilen teknolojiyle Vodafone Türkiye, 3G'de 11.3 Mbps veri yükleme (upload) hızına ilk ulaşan operatör olduğunu tescil ettirdi.

3G şebeke ağını 2009'da 3G teknolojisi HSPA+ ile kuran Vodafone Türkiye, test şebekesinde gerçekleştirdiği testle 3G'de veri yüklemede bir üst aşama olan 11.5 Mbps veri yükleme hızını destekleyen altyapıya sahip olduğunu gösterdi. Söz konusu teknolojiyle cepten çekilen 50 megabayt'lık (MB) bir video 70 saniye yerine 35 saniyede, 2 kat daha hızlı video paylaşım sitelerine yüklenebilecek. Bu teknolojinin sahip olduğu kapasiteyi teorik olarak tanımlayan verilere göre, 8Mbps DL/1Mbps UL ADSL bağlantı ile ortalama 10,5 saatte internete yüklenen bir DVD yaklaşık 1 saatte yüklenebilecek.

Vodafone Türkiye böylece; Huawei'nin geliştirdiği "3G'de dünyanın en hızlı veri yükleme hızına ulaşan ticari modemi"ni de test eden ilk operatör oldu.

Mobil internette trend veri yükleme!

Vodafone Türkiye Teknolojiden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Jorge Fernandes, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Mobil internette; resim, video gibi veri yüklemek yükselen bir trend. Tüketiciler, Facebook ve Youtube gibi sitelere ve sosyal medya kanallarında giderek daha çok veri paylaşımı yaparak bu mecralarda kendilerini ifade ediyorlar. Bu nedenle de veri yüklemek (upload) giderek veri indirmek (download) kadar önem kazanıyor. Biz de Vodafone Türkiye olarak 'son teknolojileri, ihtiyaçları doğrultusunda tüketiciye ulaştırma' amacımız doğrultusunda faaliyetlerimizi şekillendiriyoruz. Bu bakış açısıyla veri indirmede sağladığımız mevcut yüksek hıza, veri yüklemedeki yüksek hızımıza da ekleyerek, altyapımızı geleceğin teknolojisine daha hazır hale getiriyoruz."

Jorge Fernandes şöyle devam etti; "Vodafone olarak Türkiye'de faaliyete başladığımız 2006 yılından bu yana 12 milyar TL'ye yaklaşan yatırım yaptık, ülkemizi kesintisiz iletişim çağına taşıma hedefiyle altyapımızı en yeni teknolojilerle modernize edip güçlendirdik. 3G'nin hizmete girdiği 2009 yılından 2012'nin ilk yarısına kadar geçen sürede şebekeye 4 milyar TL'ye yaklaşan yatırım yaptık, şebeke ekipman sayımızı ikiye katladık. Ülkemizin katma değerli hizmetlerden daha fazla yararlanabilmesi adına ekosistemimizdeki paydaşlarımızla dirsek dirseğe çalıştık. İnovasyon üreten bir kurum olarak, en önemli paydaşlarımızdan Huawei ile en son teknolojilerinden biri olan 'HSUPA 16QAM 11.5 Mbps' teknolojisini Türkiye'de ilk defa test ederek 11.3 Mbps veri yükleme hızına ulaşan operatör olduk. Abonelerimizin mobil iletişimin nimetlerinden en yüksek hızda faydalanmasını sağlamak ve global gücümüz ile ülkemizin teknoloji altyapısını dünya liginde üst sıralara taşımak üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.