3G baz istasyonu sayısı halen 2G'nin gerisinde

Türkiye’deki mobil internet kullanıcı sayısı hızlı bir şekilde artıyor. Peki mobil internet altyapısı ne durumda?

2009 yılında tanıştığımız 3. nesil genişbant mobil internet hizmeti olan 3G, Türkiye'de ne kadar yaygınlaştı? Bu sorunun cevabını TeknoKulis araştırdı.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'ndan elde ettiğimiz rakamlara göre ülkemiz sınırları içerisinde 4 mart 2013 tarihi itibari ile 2G baz istasyonu sayısı 51.561 ve 3G baz istasyonu sayısı 30.103 olup, toplam 81.664 adet baz istasyonu bulunmaktadır. Büyük resme baktığımızda, baz istasyonlarının %63'ü 2G, %37'si 3G hizmeti sunuyor. 3G genişbant mobil internet hizmeti halen tam anlamıyla yaygınlaşmış değil. Mobil cihazlarda sıklıkla 3G yerine 2G (Edge) ile bağlantı kurulduğu görülüyor.Baz istasyonlarının kapasitesi de sınırlı olduğundan dolayı konser, spor müsabakası gibi kalabalık etkinliklerde internet servisi yetersiz kalabiliyor. Operatörler, kalabalık organizasyonlardaki bu sorunu gezici baz istasyonları ile çözmeye çalışıyorlar.

Dünyanın birçok ülkesinde LTE olarak adlandırılan 4. nesil mobil internet hizmeti sunulmaya başladı. Son dönemde piyasaya çıkan akıllı telefonların birçoğu 4G şebekesini destekliyor. Ülkemizde 4G lisansları için henüz ihale duyurusu yapılmadı. Bu konuda Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın çalışmaları yürüttüğü söyleniyor.

Operatör bazındaki rakamlar ticari bilgi olarak değerlendirildiği için Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bu bilgileri paylaşmıyor. Ancak operatör bazındaki 3G ve 2G baz istasyonu oranları da çok farklı değil.

Türkiye'de cep telefonu abone sayısı 70 milyona yaklaşırken, 3G abone sayısı 40 milyonu aşmış durumda. Abonelerin %60'ı mobil internette 3G'yi kullanıyor ancak 3G hizmeti veren baz istasyonları henüz %37'lik bir orana sahip.

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Sizce ülkemizdeki mobil internet altyapısı yeterli mi?

Düşüncelerinizi aşağıdaki yorum alanında paylaşabilirsiniz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.