Bir oyun için 250 milyon dolar harcanabiliyor

Birçoğumuzun ilgilenmediği video oyunları, aslında çok büyük bir sektörü oluşturuyor.

Oyun sektörü yıllar geçtikçe daha da büyüyor. Özellikle son 3-4 yılda çıkan yapımlar, hem bütçe, hem de gelir oranlarıyla Hollywood filmleriyle yarışır düzeye geldi. Hatta bazen büyük bütçeli filmleri geçer bile oldu. Örneğin Activision'ın Call of Duty serisi, "eğlence" sektöründe en çok gelir getiren isimlerden biri. Şimdilik son oyun olan Black Ops 2'nin açılış rekoru, gişede toplamda 2.8 milyar dolar hasılat elde eden Avatar'ın açılış rakamını bile geçmişti. Birkaç günde 500 milyon doların üzerinde gelir elde etmek, hem de bunu bir video oyunuyla yapmak, birkaç yıl öncesinde düşünülse "imkansız" denirdi herhalde, ama değil.

Gelirler kadar, maliyetler de büyüdü demiştik. GTA, Heavy Rain, Battlefield, Killzone gibi oyunların hazırlanması için on milyonlarca dolar harcanıyor. Evet doğru duydunuz. Birçok kişi, "oyun çocuklar içindir" düşüncesine sahiptir. Ama acaba bu sektörün ne kadar ciddi bir sektör olduğunu ve ne kadar geniş kitlelere yayıldığını biliyorlar mıdır? Örneğin yine Activision'ın yıllar önce çıkan Modern Warfare 2'si, 40-50 milyon dolarlık bir gelişim maliyetine sahipti. Bunun ardından oyunun reklam ve tanıtımı için de ayrıca 200 milyon dolar harcanmıştı. Yani toplamda neredeyse 250 milyon dolar para!

Ve şimdi de God of War: Ascension'ın maliyeti konusunda bilgi geldi. Biliyorsunuz, God of War: Ascension, Sony'nin PS3 platformuna özel olarak hazırlanan bir yapım ve geçtiğimiz günlerde Türkçe dublaj desteğiyle raflarda yerini aldı.

Bir röportaj veren oyunun baş yapımcısı Whitney Wade, God of War: Ascension'ın gelişimi için neredeyse 50 milyon dolar harcandığını dile getirdi.

Ne dersiniz, bugüne kadar herhangi bir oyunun gelişim maliyeti hakkında düşünceniz veya bilginiz var mıydı?

Sitemizdeki God of War: Ascension yazısı için buraya, Call of Duty: Black Ops 2 yazısı için de buraya tıklayın.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.