BlackBerry pazar payını ikiye katlıyor

BlackBerry'nin yeni ürünleri, geçirdiği kötü zamanı ardında bırakmasını sağlayacak

BlackBerry, yeni canavarı BlackBerry Q10 ile beklenenden iyi bir çıkış yaparak rakiplerini şaşırtmış, içine düştüğü acı dolu günleri geride bırakmıştı. iOS ve Android'li akıllı telefonlar ile tekrardan kapışmaya başlayan marka ilk büyük çıkışını ana vatanı Kanada'da yaptı bile. Raymond James'in analistlerinden Tavis McCourt'un kendi müşterilerine gönderdiği raporlarda bu gelişimi gösteren bir kaç not da vardı. Buna göre BlackBerry, Kanada'daki market paylarını tam tamına ikiye katlamış durumda. BlackBerry Z10'un desteğiyle de başlayan bu yükseliş, şirketin ilk çeyrek dönem payını yüzde 6'dan, yüzde 13.5'e kadar çıkarmış! Böylece yine Kanada'da 2011'in ilk çeyreğinde yüzde 21.08'lik paya sahip olan marka, yavaş da olsa eski günlerine dönmeye başlamış oldu.

BlackBerry Q10 ile iyi bir başlangıç yapıldığını düşünen McCourt'a göre ilerleyen aylar durum çok daha iyiye gidebilir. Bu süreçte Apple'ın Kanada'daki ilk çeyrek payı yüzde 44'ten, yüzde 40.1'e düşerken, Samsung'un aynı dönemdeki market payı ise yüzde 32.1'den 29.8'e düşüverdi.

Kanada'da işleri iyi giden BlackBerry'nin global pazardaki durumu ise halen çok iyi değil. Markanın dünya genelindeki durumu son bir yılda toplam yüzde 37'lik bir düşüşü işaret ediyor. McCount'a göre özellikleri kırpılmış giriş seviyesi BlackBerry 10 modeli olarak duyurulan, BlackBerry Q5 (3.1 inç'lik 720 x 720 çözünürlüklü ekran) durumu düzeltebilirmiş. BlackBerry Q5, bu yaz aylarında kırmızı, siyah, beyaz ve pembe renk seçenekleriyle, Orta Doğu, Latin Amerika, Afrika, Asya ve Avrupa'da piyasada olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.