Türkiye, lüks arabada dünyayı geçti

Lüks otomobil markalarının en hızlı büyüdüğü ülke, Türkiye oldu. Lüks markaların global satışları yılın ilk 5 ayında yüzde 7 civarında artarken, Türkiye'deki büyüme yüzde 100'leri buldu.

Lüks otomobil segmenti ilk 5 ayda toplam binek otomobil pazarının neredeyse iki katı büyüdü. Toplam binek otomobil pazarı yüzde 20.75 artarak 233 bin 816 adete ulaşırken, lüks otomobil satışları yüzde 37.5 arttı. Ocak-Mayıs aylarında 21 bin 837 adet lüks oto satıldı. Geçen yılın aynı döneminde 15 bin 870 adet lüks otomobil satışı gerçekleşmişti.

5 ayda rekor satış

İlk 5 aydaki satış rakamları, lüks otomobilin yıl sonunda yeni bir rekor kıracağı sinyalini verdi. Son dört yıldır devamlı büyüyen lüks otomobil pazarının, bu yıl sonunda 55 bin adete çıkacağı tahmin ediliyor. 2013'e hızlı bir başlangıç yapan Türkiye, lüks segmentin büyüme hızıyla Rusya ve Çin gibi ülkelerle yarışıyor.

Lüks otomobil segmenti bir başka ilginç gelişme daha yaşandı. İlk 5 ayda lüks otomobil markalarının en hızlı büyüdüğü ülke Türkiye oldu. Mayıs'ta BMW'nin global satışları yüzde 7.8, Mercedes'in yüzde 7.3, Audi'nin ise yüzde 6.4 arttı. Türkiye'de ki artış hızı üç haneli rakamlara ulaşarak, markaların global büyümesini katladı.

Mercedes'in Türkiye'deki artışları Mayıs'ta yüzde 103, BMW'nin yüzde 36 gibi yüksek oranda oldu. Audi'nin satışlarındaki artış ise, yüzde 2.6'da kaldı.

Pazar, 4 yılda iki kat büyüdü

Lüks oto pazarı 2009'da 27 bin adet, 2010'da 40 bin, 2011'de 48 bin, 2012'de 50 bin adete yükseldi. Lüks segment, son dört yılda yaklaşık iki kat büyüdü. Özellikle, vergi avantajına sahip küçük motorlu lüks modellerin sayısının artması, pazarın büyümesine önemli katkı yaptı.

Lüksün lideri BMW

BMW, yılın ilk 5 ayında lüks segmentin en çok satan markası olmayı sürdürdü ve 6 bin 465 adet satış gerçekleştirdi.

Yeni model dopingi

Mercedes, yeni modellerin dopingiyle lüks otomobil segmentinde ikinci sırada yer aldı. Marka, 6 bin 287 adet sattı.

Audi üçüncü

Audi ise, Ocak-Mayıs döneminde 5 bin 505 adet satışla üçüncü oldu.

Kaynak: Ufuk Sandık / Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.