Dünyanın en büyük üç mobil telefon pazarı

Hindistan'ın gerçekleştirdiği büyük atak, Japonya'nın geriye düşmesini sağladı.

Dünya çapında mobil pazar, gün geçtikçe daha da büyüyor, daha fazla kar getiriyor. Üreticiler, her pazara yönelik özel olarak hazırladıkları modeller ve kampanyalarla, pastanın en büyük dilimlerine ulaşmaya çalışıyor. Örneğin Hindistan pazarı...

Barındırdığı nüfusu göz önüne aldığımızda, sayı olarak oldukça önemli bir pazar, ama ekonomik gelir düzeyi düşük. Düşük olduğu için de firmalar, ödemelerde kolaylıklar yapıyor ve pazara yönelik daha ucuz telefon modelleri üretebiliyor. Bir diğer pazar Çin de oldukça önemli. Özellikle Apple ve Samsung'un son dönemde bu pazarlara yönelik hamleleri olmuştu. Tabii diğer üreticiler de bu pazarları es geçmiyor. Mesela Nokia'nın Asha model telefonları, Hindistan pazarında ilgi görebilecek cihazlar.

Strategyanalytics'in verilerine göre, 2013'ün ilk çeyreği itibarıyla Hindistan, Japonya'yı geride bıraktı ve dünyanın en büyük üçüncü mobil pazarı oldu. Pazarın %90'lık kısmının kullandığı mobil işletim sistemi ise, Android.

Ayrıca Hindistan'ın yıldan yıla büyümesi de %163 olarak kaydedildi, ki bu en büyük büyüme olarak gösteriliyor. Çin marketinin büyüme oranı %86, Japonya marketinin büyüme oranı %24, Amerika marketinin büyüme oranı da %19 olarak kaydedildi.

Dünya çapında pazar sıralamasında ilk iki sırada, Amerika ve Çin bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.