Twitter'da hesaplar neden kapatılıyor?

İnternet Geliştirme Kurulu Başkanı Serhat Özeren, Twitter'ın algoritmalarında yaptığı değişiklik nedeniyle kullanılmayan ve sahte hesapları askıya aldığını veya sildiğini belirterek, 'Bu operasyon, sadece Türkiye'ye özgü değil, Twitter'ın global olarak gerçekleştirdiği bir çalışmadır' diye konuştu.

Gezi Parkı odaklı olaylarda etkin şekilde kullanılan Twitter'daki sahte hesapların silinmesi sonrasında "Twitter'ın Türkiye'de ofis karşılığında bu hesapları sildiği" yönünde ortaya atılan iddialara yönelik soruları yanıtlayan Özeren, "Operasyonun sadece Türkiye'yi değil, tüm dünyadaki sahte hesapları etkilediğini" belirtti. Özeren, hesapları kullanım durumlarına göre kapatan algoritmanın Twitter tarafından değiştirilmesi sonucu sahte ya da aktif olmayan hesapların silindiğini söyledi.

Özellikle hakaret ve evrensel suç kabul edilen, nefret, ırkçılık, çocuk istismarı içerikli yayınlar konusunda sahte hesapların tüm dünyada sıkıntı yaratan bir konu olduğunu vurgulayan Özeren, şöyle konuştu

"Bu anlamda yapılan düzenlemeyi doğru buluyoruz. Dünya genelinde 20 milyon, Türkiye'de 6 milyon sahte hesap bulunuyor. Kullanıcılar da bu sahte hesaplar nedeniyle sıklıkla mağduriyet yaşıyor. Bunun sosyal ve ekonomik sonuçlarından her kullanıcı etkileniyor. Bilgi kirliliğinin ve hakaret içerikli yayınların önlenmesi konusunda böyle bir düzenlemeye ihtiyaç vardı. Ancak konuyu sadece Türkiye'ye özgü bir düzenleme olarak algılamak yanlış olur. Bu konuda zaten şirket yetkilileri de gereken açıklamaları yapmışlardır.

Sosyal medya kullanıcıları, kendi etik değerlerini oluşturmalıdırlar, sahte hesapları takip etmemeli ve sahte hesaplardan gelen mesajları takipçileriyle paylaşmamalıdırlar. En güzel kontrol kullanıcıların kendi içinde etik değerlere göre yapacakları kontroldür. Hakaret, nefret söylemlerinde bulunanlar, yalan haber yayanlar gerçek kullanıcılarda olsa bu kullanıcılar takip edilmediği zaman otomatikman etkisi de ortadan kalkacaktır. İstenmeyen olayların oluşmaması için evrensel değerlere saygılı bir yöntem izlenmesi sosyal medyayı daha amacına uygun ve her kesimin benimsediği, kullandığı ifade özgürlüğünün en iyi şekilde yansıtıldığı bir platform haline getirecektir. Bu konuda sivil toplum kuruluşlarına, kanaat önderlerine ve takipçi sayısı fazla olan toplumda tanınmış insanlara çok daha fazla sorumluluk düşmektedir."

Yüzde 5 kuralı ve algoritma

Twitter hesaplarının askıya alınması için birçok farklı sebep bulunuyor. Bir algoritma tarafından tespit edilen yumurta takipçiler, özellikle IP adres kayıtlarına göre tek tek bulunuyor. Kapatılan hesapların başında aynı içeriği farklı kişilere yollayan kullanıcılar da bulunuyor. 'Kopyala-yapıştır' yöntemiyle yapılan bu tip paylaşımlar, Twitter'ın söz konusu içerikleri "spam" (istem dışı alınan içerik ve mesajlar) olarak tanımlanmasına sebep oluyor. Söz konusu paylaşımı yaklaşık 10 kez yapanların hesapları, kısa bir süre içinde kapatılabiliyor. Bunun yanı sıra Twitter algoritmasında "yüzde 5" kuralı olduğu da iddia ediliyor. Bu kurala göre takipçi sayısının yüzde 5'i kadar spam olarak işaretlenmesi, Twitter hesaplarının kapatılmasına neden oluyor. Örneğin; 100 takipçisi olan bir kullanıcının beş kez spam olarak işaretlenmesi o hesabın kapanmasına neden olabiliyor. Son dönemde özellikle siyasi parti ve oluşumların karşıt görüşlerdeki kullanıcılara aynı yöntemi kullandığı belirtiliyor.

Hesabı askıya alınanların, hesaplarının yeniden aktif hale gelmesi için support.twitter.com adresinden destek ekibine bu durumu bildiren form doldurması gerekiyor. Ancak formun İngilizce olarak doldurulması gerekiyor. Bir algoritmayla askıya alınan hesaplar, Twitter ekibi tarafından incelenerek yeniden kullanıma açılabiliyor.

Bu noktada süreci hızlandırmak için kullanıcıların Twitter ayarlarından ekledikleri uygulamaları kaldırmaları gerekiyor. Kullanıcıların, Twitter'da takip ettiği kişi sayısı 2 binden fazlaysa bu sayıyı da düşürmesi gerekiyor. Askıya alınan hesaplar, 1 ile 10 gün içerisinde geri alınma şansı olabiliyor.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.