Nokia'dan sonra BlackBerry de satıldı

Bir süredir zor günler geçiren BlackBerry için çıkış yolu bulundu.

Mobil dünyanın önemli isimlerinden olan BlackBerry, son yıllarda eski zamanlarını arar durumdaydı. Bir çıkış noktası olarak görülen BlackBerry 10 işletim sistemi ve bu sisteme destek verecek telefonlar, bu yılın başlarında kullanıcılarla buluşmuştu, ki bunlar Z10 ve Q10'du. Ardından birçok farklı model satışa sunuldu ve yeni model duyuruları da geldi. Ancak gelinen nokta, BlackBerry'nin istediği noktanın çok altındaydı.

Bir süre önce çıkan haberlerde, BlackBerry'nin satılma ihtimalinin de düşünülmeye başlanıldığını aktarmıştık sizlere. Ardından da, firmadan binlerce çalışanın çıkabileceğine dair söylentiler gelmiş, hemen akabinde de 1 milyar dolarlık zarar açıklanıp 4.500 kişinin işine son verileceği bildirimişti. Ve bugün...

BlackBerry, 4.7 milyar dolar karşılığında el değiştirdi. Fairfax Financial Holding, daha evvelden %10 hissesine de sahip olduğu BlackBerry'nin geri kalanı için 4.7 milyar dolarık bir ödeme gerçekleştirecek.

2007-2008 döneminde hisse başına 150 dolar değeri olan BlackBerry, an itibarıyla hisse başına 8.85 dolar değere düşmüş durumda. İşler pek de iyi değildi yani.

4 Kasım'da tamamlanılması beklenen anlaşmada, Merrill Lynch ve BMO Capital Markets gibi yatırım bankalarının da katkısı bulunuyor.

Bir süre önce de Finli Nokia, yaklaşık 7.2 milyar dolar karşılığında Microsoft'un olmuştu. Biraz daha öncesine gidersek, Motorola'yı da Google almıştı ve ardından ilk ürün olan MotoX tanıtılmıştı.

Bakalım BlackBerry'nin bundan sonraki hayatı nasıl olacak...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.