20 TB'lık diskler için yeni bir teknoloji kullanılacak

Seagate, 2020 yılında 20 TB'lık diskler üretebilmek adına çalışmalar yapıyor. Isı destekli manyetik kayıt teknolojisi (HAMR) ile kapasite sınırlarını yeni bir seviyeye taşımaya hazırlanıyor.

Artık sadece içerik üretmekle kalmıyor ürettiğimiz içeriği sosyal ağlar üzerinde paylaşıyor, mailler ile birbirimize gönderiyoruz. Bu durum fotoğraflar, müzikler, videolar, mailler gibi tüm dijital dokümanları kapsıyor. Bu dijital dokümanların her biri bir yerlerde saklanıyor; içeriğin üretildiği cihazda, sosyal ağların veri merkezlerinde, bulutta... Üretilen her veri direkt olarak kapasite talebini ortaya çıkarıyor. Seagate, bu durumu ısı destekli manyetik kayıt sistemi (HAMR) ile çözüyor. 2020 yılında 20 TB'lık diskler geliyor.

Seagate'in AR-GE'den Sorumlu Başkan Yardımcısı Mark Re, dünyada her yıl astronomik miktarda dijital veri üretildiğini ve depolamanın zorunluluğundan bahsediyor. Bugünün kayıt teknolojisi sınırının çok üzerine çıkacaklarını ileten Mark Re, gigabyte başına en düşük maliyeti sağlayıp 2020 yılında 20 TB'lık kapasiteye ulaşabileceklerini belirtiyor.

Tüm dünyada yayınlanmış olan kitapların dijital dünyada kapladığı alan yaklaşık olarak 400 TB. Böylelikle yakın gelecekte tüm kitapları HAMR teknolojisine sahip 20 diskte toplamak mümkün olabilecek.

HAMR teknolojisi bulut depolama, mobil depolama ve kurumsal disklerde de kullanılarak dijital dünyanın genişlemesini sağlayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.