Facebook, mouse'unuzu bile takip etmek istiyor!

Sosyal medya mecrası Facebook reklam gelirlerini katlamak için yeni yöntemler aramaya devam ediyor. Yeni proje ise kullanıcının mouse'unu takip ederek alışkanlıkları öğrenmek ve buna göre bir reklam politikası izlemek yönünde.

Reklam gelirlerini arttırmak için birden fazla yola başvuran sosyal medyanın önde gelen ismi Facebook, bu sefer de hiç beklenmedik bir deneme yapacak. Facebook video reklam çalışmasını yayına sokmaya hazırlanırken, bir yandan da bilgisayarlarımızın mouse'larını dahi takip etmek için çalışıyor. Wall Street Journal'a konuşan şirket yetkilisi Ken Rudin, kullanıcıların mouse'larını nasıl kontrol ettiklerini, en çok hangi içeriklere baktıklarını ve hangi reklamlara tıklayıp, tıklamaktan vazgeçtiklerini öğrenmek için çabaladıklarını açıkladı!

Mouse takip sisteminin yanında mobil kullanıcıların news feed kullanımlarını da kontrol ederek, kullanıcının alışkanlık ve zevklerini hedef alan reklam seçimleri için uğraştıklarını belirten Rudin, kullanıcı güvenliğini tehdit edecek herhangi bir adım atmayacaklarının da altını çiziyor.

Bu teknolojiyi rahatsız edici bulabilecek Facebook kullanıcıları için de güzel bir haber var. Bu çalışmanın hayata geçmesini onaylayacak karar için henüz aylar var ve hatta proje hiç gün ışığına dahi çıkmayabilir!

Şahsi gizliliğine özen gösterenler için oldukça hatalı bir adım olabilecek olan bu çalışmanın gerçeğe dönüşmemesi belki de en çok Facebook için hayırlı olur.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.