Android'deki zararlı yazılımlar katlanarak artıyor

Kişiselleştirme, Hizmetler & Demo ve Yarış Oyunları kategorilerinden uygulama indiren Android kullanıcılarının dikkatine…

Symantec, Android uygulamaları pazarının yılın ilk yarısına ilişkin mevcut güvenlik riskleri hakkında bir analiz hazırladı. Analiz, malware ve diğer zararlı kod yazılımlarının agresif reklam içerikleri kullanan uygulamalarla bağlantıya geçmeleri sonucu, Android cihazlar üzerinde yarattıkları etkileri ortaya koyuyor. Reklam içerikleri, hedeflerine ulaşmak için uygulama kullanıcılarının bilgilerini topluyor, bu bilgileri dışarı sızdırabiliyor veya bildirimler panosunda reklam göstermek, ikon/simge yaratmak veya Web tarayıcınızdaki yer imlerini değiştirmek gibi rahatsız edici eylemlere de neden olabiliyor. Biz bu tür zararlı içerikleri 'agresif reklam içerikleri' olarak adlandırıyoruz.

Güvenlik firmaları bu yılın ortasında 65 adet reklam içeriği tespit etti ve bunların %50'si agresif olarak sınıflandırıldı. Agresif reklam içeriklerini kullanan uygulamaların oranı 2010'dan beri her gün artarak, 2013'ün ilk yarısında %23'e yükseldi. Doğası gereği daha çok Fotoğrafçılık, Oyunlar ve Eğlence kategorilerinde bulunan zararlı kod yazılımlarına kullanıcılar en fazla, Kişiselleştirme, Hizmetler & Demo ve Yarış Oyunları kategorilerinden uygulama indirirken rastlıyorlar.

Zararlı kod yazılımlarının hacmi, tahmin edildiği gibi istikrarlı bir artışla büyüyor. Bilinen zararlı kod yazılım örneklerinin sayısı (madware ve grayware hariç) Haziran 2013'de 275,000'e yaklaştı ve Haziran 2012'den bu yana dört katına çıkarak bir rekor kırdı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.