Twitter'da sahte takipçi olayı işe yarıyor mu?

BBC’nin sosyal medyadaki gelişmeleri takip eden programı BBC Trending, Twitter’da takipçi sayısının yükseltilmesini sağlayarak kullanıcıların ‘sanal itibarını’ artıran Jim Vidmar’a işin inceliklerini sordu.

Dünyanın en çok kullanılan sosyal ağlarından biri hale gelen Twitter'da takipçi sayısı artık her şey demek. İnsanlar artık takipçi sayılarıyla sadece Twitter'da değil gerçek hayatta da itibar kazandıklarını düşünüyorlar. Mesela yeni tanıştıkları birisini takipçi sayısına göre değerlendirebiliyor. Hal böyle olunca Twitter'da takipçi sayıları çok önemli bir konuma geliyor. Bu anlamda insanlar son çare olarak sahte takipçi olayına yöneliyorlar. Peki sahte takipçi ne kadar işe yarıyor?

BBC'nin sosyal medyadaki gelişmeleri takip eden programı BBC Trending bu konuyu, bu konunun uzmanı diyebileceğimiz Jim Vidmar'a sordu. Vidmar'ın belirttiğine göre sahte takipçi satın alan kişiler için öncelikle 'bot' olarak bilinen özel bilgisayar yazılımları sahte Twitter hesaplarını ortaya çıkarıyor. Daha sonra bu 'bot'lar hesabı takip ediyor. Son olarak ise takip ettiği kişinin attığı tweet'leri retweet ederek ya da favorilere ekleyerek hesabın popülaritesini ve etkinliğini arttırıyor.

Öte yandan bu yöntemin çok başarılı olduğu düşünülüyor. Özellikle son dönemde binlerce Twitter kullanıcısı bu yönteme başvurmuş. Peki bu konuda siz ne düşünüyorsunuz, siz bu yönteme para verir miydiniz?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.