Dijital film satışlarında artışlar var

Bir yandan korsan rakamları dikkat çekerken, diğer tarafta yasal rakamlar da dikkat çekiyor. Ancak öte tarafta da fiziksel satışlarda düşüşler var.

Çok değil, daha birkaç gün önce internetten indirilen korsan filmler hakkında rakamlar vermiştik sizlere. Peter Jackson'ın yönettiği The Hobbit filmi, yaklaşık 8.5 milyon kez korsan indirilerek 2013'ün en çok korsana kurban giden yapımı olmuştu. Bunun yanında, gişede 1 milyar dolarlık hasılat rakamını geride bıraktığını da ekleyelim ve gelelim yeni haberimize.

Bu kez yasal dijital film satışlarından bahsedeceğiz. Digital Entertainment Group'un verilerine göre, 2013 yılında dijital film satışlarında büyük bir artış yaşandı. Öyle ki %47'lik artış sonucunda 1.19 milyar dolarlık gelir elde edildi.

Kullanıcılar, dijital ev yapımlarına 2013'te toplam 18.2 milyar dolar harcamış. İşte bu rakamın 1.19 milyar dolarlık kısmını dijital film satışları oluşturuyor ve 2012'yle kıyaslandığında da %47'lik artışa denk geliyor. En çok ilgi çeken filmler olarak da Despicable Me 2, Twilight Saga: Breaking Dawn ve The Hobbit: An Unexpected Journey gösteriliyor.

Bu arada, The Wall Street Journal'ın raporuna göre, 2013 yılında fiziksel DVD ve Blu-Ray disk film satış ve kiralamalarında düşüşler gözlendi. Satış tarafına baktığımızda %8'lik düşüşle 7.78 milyar dolar, kiralama tarafına baktığımızda da %14'lük düşüşle 1.04 milyar dolarlık rakamlar elde edilebildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.