General Mobile Discovery II'nin detayları

Sabah ilk nesil ürünü büyük başarı yakalayan General Mobile Discovery II’nin özelliklerini ele geçirdi.

Türkiye'de ezber bozarak yerli girişimin başarılı olabileceğini gösteren General Mobile, geçtiğimiz yıl Haziran ayında piyasaya sürdüğü Discovery'nin ilk kuşak modeli telekom sektörünü şaşırtmıştı. 5 haneli satış rakamını yakalayarak şimdiye kadar en önemli çıkışını yakalayarak yılın çoğu ayında yok sattı.

Performansın sebebi büyük ekranı oldukça uygun fiyata tüketiciye sunmasıydı. İlk çıktığında 599 TL'ye neredeyse dev rakiplerinin 3'te 1 fiyata sahip olmasıydı. 4.7 inç ekranıyla 1000 TL altında satılan ürünler arasında fiyat performans olarak etkileyici başarıya ulaştı.

İkinci kuşak Discovery geldi

Ürünün ikinci kuşak sürümü Discovery II'i geçtiğimiz günlerde CES 2014 fuarı sırasında inceleme şansı yakaladık. Discovery II'nin ekranı 5 inç büyüklüğe ulaştı. Yeni ekranın kalitesi ve dayanıklılığı güçlü rakiplerinden hiç farklı değil. 312 PPI ekranı HD görüntü desteği ürünün yeteneklerini üst sınıfa taşıyor. 2500 MhA pil ömrünü test etme şansımız olmadı. Ancak mevcut rakam averajın altında değil. Qualcomm'un pil seviyesiyle ilgili dinamik bilgi veren ekranı pil durumu hakkında bilgi almanızı sağlıyor.

İşlemci yeteneği arttı

Qualcomm Snapdragon 600 işlemci platformu kullanılan cihazın eski işlemciye göre arada teorik olarak büyük fark olduğunu söyleyebiliriz. Oyun ve uygulamaları test etmediğimiz için kesin kanaatimizi o zaman söylemek daha doğru olur. Ancak şimdilik yapılan değişiklik tüketicinin lehine olmuş gibi görünüyor. 4 ile başlayan Discovery'nin depolama kapasitesi en son 16GB'a çıkmıştı. Yeni sürümü de 16 GB olarak karşımıza çıkıyor. Bence ürünün yeni güncellemesinde bu 32'ye çıkacak diyebilirim.

Kamera performansı arttı

Discovery II'nin arka yüzünde 13 MP, ön yüzünde 5 MP kamera bulunuyor. Güncellenmemiş ilk nesil ürünün hataları vardı. Firma ilk güncellemede hataları güncellemişti. Ancak mevcut kameranın yetenekleri sınırlıydı. Şimdi Sony kamera yetenekleri kullanılarak hız ve çözünürlük olarak tahminlerin ötesine ulaşmış. Özellikle ön kameranın çözünürlüğü averajın çok üstünde. Düşük ışıkta denediğimiz birkaç çekim tatmin edici. Ancak daha çok deneyerek fikir edinmek gerek.

Asıl sürpriz oyunlar

General Mobile yetkilileri her kuşaktan kullanıcılarının olduğunu ifade ederek genç kullanıcıların sayısı daha yüksek olduğunu söylüyorlar. Yeni işlemci platformu ile birlikte oyunlar da geliyor. Qualcomm platformu ile gelen ücretsiz oyunların keyfi özellikle genç kullanıcıların beklentilerini karşılıyor. Oyun performansını da deneme olanağımız hiç olmadı. Yani Discovery II'i uzun uzun incelememiz gerekecek.

Çok beklemeyeceksiniz

Telefon Android 4.3 sürümünü kullanacak ve Şubat ayında piyasada olması bekleniyor. Şubat ayının ilk yarısında telefon bayilerinde olacağını söyleyebiliriz. Telefon bayilerinin sevdiği bir ürün olan cihazı bu kez teknoloji perakendecileri de yakından takip ediyor. Ayrıca Discovery operatörlerin de ilgisini çekti. Discovery II olmasa da sonraki ürünlerde operatörlerin General Mobile'ı yakın markaja alacakları görülüyor.

Fiyatı kullanıcılarını üzmeyecek

Ürünün genel performansına bakıldığında bin 500 TL civarında satılan ürünlerin özelliklerini taşıyor. Ancak ilk kuşakta olduğu gibi radikal bir fiyat politikası ile ürünün 1000 TL'nin altında çıkacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Şubat ayında taksitlerin ortadan kalkacağını düşünecek olursanız, bu segmentte ürünlerin şansı artacağı kesin. Discovery II bu açıdan iyi bir zamanlama ile geliyor.
Kaynak: Sabah - Timur Sırt

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.