Şifre olarak 123123 mü kullanıyorsunuz? İşte en kötü şifreler

Eğer bu listedekilere benzer şifreler kullanıyorsanız büyük bir risk aldığınızı da bilmeniz gerekiyor.

Şifreler veya parolalar, hayatımızın olmazsa olmazlarından. Banka kartlarından tutun da mail hesabımıza, sosyal medya profillerimizden ofiste kullandığımız bilgisayarımıza kadar hemen her yerde şifre kullanıyoruz. Teknoloji geliştikçe hayatımızı kolaylaştıran imkanlar artıyor belki, ama öte yandan siber saldırı sebebiyle zarar görme ihtimallerimiz de artıyor.

SplashData, geleneksel listesini güncelledi ve 2013 yılının en kötü şifrelerini sıraladı. Listede göreceklerinizin bir bölümünü siz de kullanıyor olabilirsiniz, işte bu sebeple de büyük bir risk altında olabilirsiniz. Size tavsiyemiz, eğer basit şifreler kullanıyorsanız, bunları en kısa sürede değiştirmeniz ve güçlü şifrelerle kendinizi güven altına almanız olacaktır.

İşte 2013'ün en kötü şifreleri ve geçen seneye göre değişen konumları:

1. 123456 (Birinciliğe yükseldi)

2. password (İkinciliğe geriledi)

3. 12345678 (Yeri değişmedi)

4. qwerty (1 basamak yükseldi)

5. abc123 (1 basamak düştü)

6. 123456789 (Listeye yeni girdi)

7. 111111 (2 basamak yükseldi)

8. 1234567 (5 basamak yükseldi)

9. iloveyou (2 basamak yükseldi)

10. adobe123 (Listeye yeni girdi)

11. 123123 (5 basamak yükseldi)

12. Admin (Listeye yeni girdi)

13. 1234567890 (Listeye y)

14. letmein (7 sıra birden düştü)

15. photoshop (Listeye yeni girdi)

16. 1234 (Listeye yeni girdi)

17. monkey (11 basamak birden düştü)

18. shadow (Yeri değişmedi)

19. sunshine (5 basamak birden düştü)

20. 12345 (Listeye yeni girdi)

21. password1 (4 basamak yükseldi)

22. princess (Listeye yeni girdi)

23. azerty (Listeye yeni girdi)

24. trustno1 (12 basamak birden düştü)

25. 000000 (Listeye yeni girdi)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.