Angry Birds, Çin nüfusunu geçti

Rovio'nun kuşları, ulaşılması güç bir başarı elde etti.

Dünyanın en popüler mobil oyun serilerinden bir tanesi olan Angry Birds, 4 yılda 2 milyar indirilme rakamını gördü. Pocket Gamer Connects'e konuşan Rovio'nun Pazarlama Üst Yöneticisi Peter Vesterbacka, Rovio'nun 4 yılda neler yaptığına bakılacak olursa, Angry Birds'ün 2 milyar indirilme rakamına ulaştığının ve her ay Angry Birds'ün 200 milyon aktif kullanıcısının olduğunun görülebileceğini dile getirdi.

Angry Birds markasını ilk olarak 2009 yılında, iPhone'da tanımıştık. O zamandan bu yana seri o kadar popüler hale geldi ki şu an Rovio'nun işlerinin neredeyse yarısını içecekler, kitaplar, tişörtler ve oyuncaklar gibi fiziksel ürünler oluşturuyor.

Vesterbacka, Angry Birds markasının Çin nüfusunun %93'ü tarafından bilindiğini, Amerika'da 10 kişiden 9'unun Angry Birds markasından haberdar olduğunu dile getirerek "tarihin en hızlı büyüyen markasını oluşturduklarına" dikkat çekiyor.

Şimdi biraz geriye gidecek olursak, Rovio'nun büyük bir eğlence markası olma planlarının bulunduğunu, hatta Disney'i geride bırakmayı istediklerine dair görüşleri olduğu biliniyor. Günümüzde baktığımızda, Angry Birds'ün Super Mario ve Mickey Mouse gibi büyük bir marka olduğu belirtiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.