Nokia düşüşe geçti, ama 2014'ten umutlu

Firmanın 4. çeyrek rakamları, beklentilerin altında kaldı.

Finli Nokia'dan yılın dördüncü çeyreği itibarıyla bazı rakamlar geldi. Rapora göre Nokia, geçen yılla mukayese edildiğinde cihaz satışlarında %33'lük bir düşüş yaşadı. Akıllı telefon satışları 3. çeyrekte 8.8 milyonken, son çeyrek itibarıyla satışlar 8.2 milyon seviyesine kadar geriledi. Bu da gösteriyor ki Noel dönemi bile Nokia'nın yükselişe geçmesi için yeterli olmadı.

Nokia, an itibarıyla Windows Phone pazarında %90'lık bir pazar payına sahip. Ancak yine de bu pay, onu rakipleri Android ve iOS karşısında güçlü yapamıyor. Nokia'nın Lumia ailesi, 2011 yılından beri hayatımızda ve şimdiye kadar 44 milyon Lumia satışı gerçekleşti. Bu rakam, Apple'ın son çeyrekte sattığı iPhone'lardan bile daha az.

Ve gelelim maddi rakamlara. Nokia, son çeyrek itibarıyla 248 milyon dolarlık kâr elde etti. Yılın başlarıyla mukayese edildiğinde, 402.4 milyon dolarlık kârın ardından düşüş olduğu görülüyor. Ek olarak, elde edilen 4.7 milyar dolarlık gelir de 2012'yle kıyaslayınca %21'lik düşüşü simgeliyor ve firmanın 6.9 milyar dolarlık gelir beklentisinin de tutturulamadığını gösteriyor.

Geçtiğimiz sene Microsoft tarafından satın alınan Nokia, muhtemelen bu sene daha iyi işler çıkarabilir. Firmanın ismi, akıllı saat projesinden tutun da sesli asistana, Android'li telefona kadar birçok farklı alanda anılıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.