Tim Cook, beklentileri karşılamayan iPhone modelini açıkladı

Aslında herkes büyük bir hevesle onu "hesaplı iPhone" olarak beklemişti.

2014'ün ilk mali çeyreği itibarıyla 51 milyon iPhone satışı gerçekleştiren Apple, satış rakamlarının artmasının verdiği mutlulukla çalışmalarını sürdürüyor. Geçtiğimiz eylül ayı itibarıyla satışa sunulan iPhone 5s ve 5c, an itibarıyla şirketin en güncel telefon modellerini temsil ediyor. 2014 yılında ise, iki tane yeni iPhone modeli bekleniyor, ki ikisinin de ekran boyutlarının 4.5 inçin üzerinde olacağı söyleniyor. Tabii Apple'dan gelen bir duyuru henüz yok.

Peki, geçtiğimiz seneye baktığımızda, "Apple'ın mobil tarafta beklentilerini tam olarak karşılamayan bir ürün var mı?" diye soracak olursanız, iPhone 5c'yi gösterebiliriz. Milyonlar satmasına rağmen yine de iPhone 5c'den istenilen düzeyde rakamlar görülemedi, "Çünkü kullanıcılar, iPhone 5s'teki dokunmatik Touch ID paneline daha fazla ilgi gösterdi. Bu önemli bir özellikti ve insanları heyecanlandırdı." Evet, Tim Cook'un düşüncesi bu yönde. Çünkü 5c'te dokunmatik panel bulunmuyor ve tasarım olarak da renkli ve plastik polikarbon malzemeler tercih edilmişti.

Aslına bakarsanız iPhone 5c'nin sadece Apple'ın değil, kullanıcıların da beklentilerini karşılayamadığını söylersek yanılmayız herhalde. Zira resmi duyuru gelmeden önce hemen herkes, iPhone 5c'yi "hesaplı iPhone" olarak bekliyordu. 5'in yanındaki "c" takısı da "Cheaper", yani ucuz olarak tahmin ediliyordu. Ancak öyle olmadı ve "c"nin anlamını "Colorful", yani rengarenk olarak öğrenmiş olduk. Fiyat konusunda da ilgi çekici bir hamle gelmeyince, satışlar da beklenildiği gibi olmadı.

Son gelen söylentiler, Apple'ın 2014'te çıkaracağı telefon modelleri arasında plastik tasarımlı bir iPhone'un bulunmadığı bildiriyor. Gerekçesi de basit, iPhone 5c'den beklenen verimin alınamaması.

Sizce Apple, hesaplı iPhone modeli yapmalı mı?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.