Bir ilk: Akıllı telefonlar ilk kez 1 milyarı geçti

Artış sürecek gibi. 2017'de 5 milyar insanın telefon kullanması bekleniyor.

Akıllı telefon pazarı büyümesini son hızla sürdürüyor. International Data Corporation (IDC) verilerine göre, geçtiğimiz yıl itibarıyla ilk kez 1 senede 1 milyardan fazla telefon dağıtımı gerçekleştirildi. 2012'de 725.3 milyon olan dağıtım rakamı, 2013 itibarıyla %38.4'lük artış göstererek tarihin en yüksek seviyesini ortaya çıkardı.

Trendlere baktığımızda ise, akıllı telefonlarda ekranların giderek büyüdüğü, bunun ve fiyatların kullanıcılar açısından büyük önem taşıdığı bildiriliyor. Örneğin geçtiğimiz seneki telefonların %18'i phablet'ti. Önceki yıl %7 olan bu rakamın 2014 itibarıyla da %25'e yükseleceği düşünülüyor.

Ve tabii ki akıllı telefon pazarında üst sıralarda yer alan üreticiler...

Güney Koreli Samsung, 2013 yılı toplamında gerçekleştirdiği 313.9 milyonluk telefon dağıtımı ve %31.3'lük pazar payıyla ile ilk sırada yer alırken, Amerikalı Appleda iPhone telefonlarıyla 153.4 milyon rakamını gördü ve %15.3'lük pazar payı elde etti. Aşağıdaki tablodan da göreceğiniz üzere, dağıtım adetleri konusunda Samsung'un 2013 ile 2013 arasında %42.9'luk artış sağladığına, Apple'ın da %12.9 artış sağladığına tanıklık ediyoruz. Bu ikiliyi sırasıyla Huawei, LG ve Lenovo gibi firmalar izliyor.

2017'de 5 milyar insan telefon kullanacak

Bu arada, akıllı telefon pazarında Güney Kore ve Çin menşeili firmaların hakimiyeti artıyor gibi. Siz ne dersiniz?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.