Facebook, Çin nüfusunu geçmek üzere

Popülerliğini yitiriyor diyenler de var, ama kullanmaya devam etmek isteyenler daha fazla.

Popüler sosyal paylaşım platformu Facebook, irili ufaklı birçok yeni özellikle kullanılabilirlik oranını artırma peşinde. 1 milyarı aşkın kullanıcısı bulunan platform, akıllı mobil cihazlara da çok önem veriyor. Akıllı mobil cihazların gelişmesi ve yaygınlaşmasıyla mobilden Facebook'a giren kullanıcıların sayısı da yüz milyonlarla ölçülüyor, her geçen gün daha da artıyor.

Statista'nın elde ettiği verilere bakılırsa Facebook, 2015 yılı itibarıyla aktif kullanıcı sayısı olarak Çin nüfusunu yakalayabilir, hatta geride bile bırakabilir. 2014 yılı itibarıyla elde edilen verilere bakıldığında, Facebook'un Hindistan'ı yakalamak üzere olduğuna tanıklık ediyoruz.

Çin'in yaklaşık 1.5 milyarlık nüfusu bulunuyor ve Facebook'un yasağı, yakın zamanda Şanghay'daki serbest bölgede kaldırıldı. Asya bölgesi olarak bakıldığında, Facebook'un burada 368 milyon kullanıcısı bulunuyor. Bu rakam, Amerika ve Kanada'nın Facebook kullanıcı toplamı olan 201 milyonu da rahatlıkla geride bırakıyor.

Eh tabii artık Facebook'un eskisi kadar popüler ve kullanışlı olmadığını düşünenler, bu sebeple Facebook'u kullanmayı bırakanlar da bir hayli fazla. Özellikle genç kesim, ailelerin Facebook'ta yaygınlaşmaya başlaması sebebiyle kendi özgürlük alanlarının kısıtlandığını düşünüyor ve bu sebeple farklı mecralara yönelmeye başlıyor.

Siz Facebook kullanıyor musunuz?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.