Google, Android için şirketlere baskı mı yapıyor?

Google'ın mobil işletim sistemi Android gitgide güçleniyor. Ancak görünüşe göre bu saltanatın sebeplerinden biri de şirketin agresif stratejileri!

Sundar Pichai'nin Android'in başına geçmesinden beri Google sektörde daha fazla söz sahibi olmaya başladı. Google Experience atılımları ve şirketin Samsung'un TouchWiz adlı arayüzüne daha fazla "Google aşılaması" baskılarından sonra, bu sefer de Android cephesinden şaşırtan bir haber var. Söylenenlere göre Google, farklı üreticilere baskı yaparak en kısa sürede, en yeni Android sürümünü cihazlarında kullanma zorunluluğu getirmeye çalışıyormuş.

Sızan bir dökümana göre Google, şirketler ile yaptığı anlaşmalarda eğer firma ürünlerinde Google Mobile Services (GSM) kullanmak istiyorsa (Google uygulamaları ve Google Play servisleri gibi), cihazlarında en son Android sürümünü bulundurmak zorunda. Belgede yazanlar Android 4.1 ve alt sürümlerin artık işlevsiz kalacağını, 24 Nisan 2014'ten sonra ise Android 4.2'nin kullanımına kısıtlama geleceğini ve 31 Temmuz 2014'te ise Android 4.3'ün ortadan kaldırılmaya çalışılacağını gösteriyor.

Belgenin gerçek olup olmadığı belli olmasa da, Google'ın 31 Ekim 2013'te çıkardığı Android 4.4'ten sadece 9 ay sonra (31 Temmuz), Android 4.3 desteğini çekmek istemesi pek akla yatkın gelmiyor. Yine de Google'ın aklında neler olduğunu kestirmek pek kolay değil.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.