Samsung kullanıcı bilgilerinin peşinde

Samsung üzerinde çalıştığı yeni projesi ile birlikte hem reklam geliri elde edecek, hem de resmi uygulamalarını geliştirme fırsatı bulacak.

Salı günü yayınlanan bir rapor Güney Koreli Samsung'un yakın zamanda kullanıcılarının telefonları üzerinden çeşitli bilgiler toplamak niyetinde olduğunu ortaya çıkarttı. Üçüncü parti servisler sayesinde mobil kullanıcıların daha çok hangi özellikleri kullandıkları belirlenecek ve aynen Google ile Facebook'un yaptığı gibi farklı firmalara reklam için bilgi paylaşımı yapılacak. Bir başka amaç ise şirketin kendi uygulamalarını geliştirmek istemesiymiş.

Kullanıcıların akıllı telefonlarından özel bir yazılımsal sensör tarafından toplanacak olan bilgiler direkt olarak Samsung'a gidecek ve detaylar özel sistemlerde ayıklanacak. Bu yeni çalışmaya verilen ad ise "Context" şeklinde. Örneğin düzenli olarak spor servislerini kullanan bir kullanıcı kendisi özellikle talep etmese bile özel spor videoları için öneriler alacak. Context desteğini kullanmak istemeyenlerin talebi reddetmesi yeterli olacak. Bu projenin gün yüzüne çıkıp çıkmayacağı ise belli değil.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.