Facebook, kullanıcıların ilişki analizini yaptı

Dünyanın en büyük sosyal ağı Facebook, Sevgililer Günü sebebiyle ilişkilere dair bazı bulguları paylaştı.

1.23 milyar kullanıcı sayısıyla dünyanın en büyük sosyal ağı olan Facebook, bildiğiniz üzere hakkımızda birçok şeyi biliyor. Mesela bir ilişkiye başladığımızı, ilişkiye başladığımız kişiyi, bu kişiyle ilişkiye ne zaman, nerede ve nasıl başladığımızı. Sevgilinizle ne zaman, nerede bir akşam yemeği yediğinizi, mutlu anlarınızı, mutsuz anlarınızı ya da ayrıldığınızı bilen Facebook aslında günümüz ilişkilerine dair en iyi analizlerin yapılabileceği oldukça önemli bir kaynak.

Facebook da Sevgililer Günü dolayısıyla günümüz ilişkilerine dair önemli bulgular paylaştı. Mesela bir ilişkiye başlayan iki kişi bu ilişkisini Facebook'taki ilişki durumuna yansıtmasına yakın Facebook'ta daha fazla etkileşimde bulundukları görülmüş. Aşağıdaki grafikte bir kişinin Facebook'ta bir ilişkiye başlamadan önce ve başladıktan sonraki etkileşim durumu gösteriliyor.

Daha sonra ise bu kişilerin Facebook'taki etkileşimlerinin azaldığı görülmüş. Bu da birlikte çevrimdışı olarak daha çok vakit geçirmelerine bağlanıyor. Facebook'un veri bilim ekibi tarafından bulunan bu bulgulara göre, Facebook'taki kadın-erkek ilişkilerinde erkeklerin kadınlardan ortalama 2.4 yaş daha yaşlı oldukları görülmüş.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.