Hem akıllı saatler hem de akıllı saatlere ilgi artacak

İçinde bulunduğumuz 2014 yılı itibarıyla giyilebilir teknoloji sınıfına yönelik daha fazla ürün göreceğiz.

Giyilebilir teknoloji pazarı yükselişte. 2014 yılı itibarıyla 17 milyon giyilebilir teknoloji cihazının dağıtılacağı tahmin ediliyor. Bu rakamı oluşturan ürün grupları olarak ise, akıllı saatler ve sporcu bileklikleri gösteriliyor. Zaman geçtikçe akıllı gözlüklerden akıllı tişörtlere kadar birçok yeni ürün de geliştirilecektir. Zaten çalışmalar sürüyor.

Canalys firmasının verilerine göre, bu yıl sadece akıllı saat gönderim adedinin 8 milyonu görmesi bekleniyor. 2015'te 23 milyona ulaşması beklenen bu rakamın 2017 itibarıyla 45 milyonu aşacağı düşünülüyor.

Firma bazında veriler de paylaşan Canalys, sporcu bilekliği tarafında Fitbit'in %58'lik pazar payının olduğunu, onu da %21 ile Jawbone UP ve %13'le de Nike Fuelband'in izlediğini bildiriyor.

Akıllı saat pazarında ise, Samsung'un üstünlüğü bulunuyor. Galaxy Gear saatiyle geçtiğimiz yılın sonlarına doğru kullanıcıların karşısına çıkan firma, 2013'ün ikinci yarısı itibarıyla %54 pazar payı elde etti ve Sony'nin SmartWatchsaat serisini geride bırakmayı başardı. Sony'nin payı %19, Pebble'ın %16 ve diğerlerininki de %11 olarak sıralandı. Bu periyotta dağıtılan toplam akıllı saat adedi de 1.6 milyon olarak kayıtlara geçti.

Giyilebilir teknolojiler henüz hayatımızda çok yeni. Geliştirilmesi gereken birçok yönleri var. Bu sebeple de önümüzdeki günlerde göreceğimiz ürünler heyecan verici olabilir. 2014'te Samsung ve Sony'den yeni akıllı saat modelleri gelecek. Asıl heyecan verici olan ise, Apple, Nokia ve HTC gibi firmaların da akıllı saatlerini bu yıl itibarıyla görücüye çıkarma ihtimallerinin çok yüksek olması. Özellikle Apple'ın yıllardır hakkında sayısız söylentileri bulunan akıllı saat modeli iWatch'u birçok kişinin beklediği bir gerçek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.