Apple, Çin'i de ele geçiriyor

Çin pazarına adım atan Apple kısa sürede büyüme göstermeyi başardı. Buna rağmen şirket rakiplerinin gerisinden gelmeye devam ediyor.

Geçtiğimiz Aralık ayı itibariyle sona eren 2013 dördüncü çeyreğinde Apple, Çin'deki mobil pazar hakimiyetini yüzde 7'ye kadar yükseltmeyi başarmıştı. IDC'e göre bu oran üçüncü çeyrekten yaklaşık olarak yüzde 6 daha yüksek. Dördüncü çeyrek Apple'ın bu marketteki ilk tam çeyreği oluyor ve Apple iPhone 5s ve Apple iPhone 5c'nin satışa çıktığı Eylül ayından sonrasını kapsıyor. Böylece ünlü marka Çin'in mobil pazarındaki en büyük beşinci şirket olma ünvanını kazanıyor.

Apple'ın beşinci olduğu sıralamanın lideri ise beklendiği gibi Güney Koreli Samsung olmuş. Samsung yüzde 19'luk paya sahipken, Lenovo onu yüzde 13'lük payı ile takip ediyor. Bu sayı Lenovo'nun Motorola'yı Google'dan satın aldığı döneme de denk gelmiş. Üçüncü sırada yüzde 11 ile Coolpad ve dördüncü sırada ise yüzde 10 ile Huawei bulunuyor.

Beşinci olan Apple'ı, Xiaomi altıncı olarak takip etmiş. Hem giriş hem de üst seviye telefonlar ile markette hızlı bir yükseliş yakalayan marka yılda 40 milyon adet ürünü piyasaya dağıtmış. Bu da geçtiğimiz yıla oranla iki kat daha fazla satış anlamına geliyor. Giriş seviyesindeki Xiaomi Hongmi ve henüz duyurulmamış olan Xiaomi Mi4 adlı akıllı telefonlar, Apple'ın Çin'deki varlığını tehdit eden yegane cihazlarlar olarak görülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.