IAB Mixx Awards 2013 ödülleri sahiplerini buldu

Dijital pazarlama iletişimi sektörünün heyecanla beklediği, “Mixx Awards Türkiye 2013” yarışmasının sonuçları açıklandı.

Mixx Awards Türkiye 2013'ün (Marketing Intelligence and Excellence) sonuçları açıklandı. Dijitalin markalara sağladığı katkıyı ortaya çıkaran Mixx Awards'un ödül töreni, 18 Şubat akşamı İstanbul Beşiktaş'taki Four Seasons Bosphorus'ta gerçekleşti.

Pazarlama ve iletişim dünyasının seçkin isimlerinden oluşan jürinin titizlikle yaptığı değerlendirme sonucunda 2013 yılına damgasını vuran projeler belirlendi. 84 ajanstan 596 projenin, 27 ayrı kategorideki heyecan verici rekabetinin sonucunda 64 ödül verildi. Mixx Awards 2013'ün Altın Mixx kazananları, yarışmanın uluslararası ayağı olan Mixx Europe'a katılmaya hak kazandı. C-Section'ın Coca Cola Türkiye için hazırladığı "Ben Niye Yokum?" adlı kampanya, Yılın Kampanyası seçildi.

IAB Türkiye tarafından bu yıl dördüncüsü düzenlenen Mixx Awards, dijital reklam kampanyalarını, hedef-sonuç ilişkisiyle inceleyerek performanslarıyla birlikte değerlendiriyor. Bu özelliği ile benzerlerinden farklı bir yerde duran Mixx Awards'da ajans ve reklamveren birlikte ödül alıyor. Ödül alanlar başarılarını uluslararası arenalarda da pekiştirmeleri için teşvik ediliyor.

Mixx Awards Türkiye yarışmasına olan ilgi her geçen yıl artıyor. IAB Türkiye'nin ev sahipliğinde gerçekleşen ödül törenine pazarlama ve iletişim dünyasında çok sayıda kişi katıldı. Gecenin sunuculuğunu aynı zamanda Batesmotelpro'nun kurucusu olan Volkan Öge üstlendi.

Törende IAB Türkiye adına konuşma yapan IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, şunları söyledi: "Dijital pazarlama iletişimi sektörünün ortalama %30'lar düzeyinde büyüdüğünü, sektörün en önemli yarışması olarak Mixx de benzer bir büyüme trendi gösteriyor. Bu yıl ödüllerin daha fazla sayıda ajans tarafından paylaşılması sevindirici bir gelişme. 2013'ün birincilerinin Mixx Europe'da geçmişte olduğu gibi başarı kazanacağına inanıyor, hepsine şimdiden başarılar diliyorum."

Dijital atasözleri ve deyimler sözlüğü yazıldı

IAB Türkiye bu yıl yarışmaya renk katmak için "Dijital'in atası sen ol" temasıyla bir reklam kampanyası düzenledi. Twitter ve dijitalinatasi.com sitesi üzerinden yürütülen kampanya kapsamında, sektör profesyonellerinin katılımıyla Dijital Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü oluşturuldu. Katılımcılar #dijitalinatasi hashtag'iyle kendi dijital atasözlerini ve deyimlerini paylaştılar. IAB Türkiye, "Dijitalin atası sen ol!" kampanyasında paylaşılan dijital atasözlerini ve deyimleri, bir kitapta derledi ve Mixx Awards Ödül Töreni'nde katılımcılara hediye etti.

Bu yıl yarışmanın Lider Destekçileri Mynet ve Sahibinden.com, "Başarı Destekçileri" ise Medyanet ve Ülker oldu. Sektör kuruluşları da her yıl olduğu gibi Mixx'e destek verdi. "Sektörel Basın Destekçisi" olarak Campaign Türkiye'nin yer aldığı organizasyon, Digital Youth, Gramofon, İltek, Karbonat, Pozitif TV, Project House Waytosay'in katkılarıyla gerçekleşti.

Mixx Awards 2013 Kazananlar Listesi

Marka Destinasyon Siteleri ve Mikrositeler
Altın Mixx

Hürriyet - TBWA\ İstanbul
Hürriyet Benim

Gümüş Mixx

Anadolu Efes - Miller / Kompüter New
York Seni Bekliyor

Bronz Mixx

Unilever - Signal / C-Section
Magazin Hayatım

Markalı İçerik
Altın Mixx

Samsung Electronics Türkiye – Cheil Turkey
Uzmanına Sor

Gümüş Mixx

PepsiCo Türkiye - Doritos / Tribal Worldwide
Doritos - Bahar Atlı Yorumlar

Bronz Mixx

Unilever - Cornetto / Mindshare
Cornetto Cupidity

Markalı Mobil Aplikasyonlar
Altın Mixx

Garanti Bankası - Fjord
iGaranti

Gümüş Mixx

Turkcell- Wanda Digital
Benim Bahçem

Bronz Mixx

Turkcell - Fjord
Turkcell Platinum Uygulama

Rich Media Display Reklamları
Altın Mixx

Fiat - Ontarget
500L Lansman

Gümüş Mixx

Disney Türkiye - Marvel / Carat / İzlesene
Disney Iron Man 3 Etkileşimli İnteraktif Video

Bronz Mixx

Ford Otosan - Ontarget
B-MAX Sosyal Hayat Geçidi

Mobil Rich Media Display Reklamları
Gümüş Mixx

Pınar – Vizeum Medya / Mobia
Pınar Gurme Sucuk

Ev-Dışı Dijital
Altın Mixx

Türk Hava Yolları – McCann İstanbul
Eye of the fan

Gümüş Mixx

Unilever - Cornetto / Youth Republic
Cornetto Band

Bronz Mixx

Rexona - 41? 29!
Sihirli Ayna

Oyunlar ve Oyun İçi Reklamlar
Altın Mixx

Bosch – Netcom Medya
Bosch Çevre Kulübü

Gümüş Mixx

Nestle - Nestle Crunch / Wanda
Digital Crunch Wolfteam

Bronz Mixx

Coca Cola – Fanta / Carat
Fanta Haydi Oyna

Online Reklam Filmleri
Altın Mixx

Anadolu Efes – Anadolu Efes Spor Kulübü / TBWA\ İstanbul
Büyük Taraftardan Büyük Sürpriz

Gümüş Mixx

Domino's Pizza - Karbonat
Tandır Boys

Bronz Mixx

Coca Cola - Coca Cola Zero / C-Section
Onu Tanıdınız mı?

Interaktif Reklam Filmleri
Altın Mixx

Pepsico Turkey – Lipton Ice Tea / WandaDigital
Gez Göz Sneijder

Gümüş Mixx

Samsung Electronics – Cheil Turkey
Uzmanına Sor

Bronz Mixx

Nestle – Nestle Çikolata / Wanda Digital
Hadise'ye Çaktırmadan Kaşıkla

Mekan-Temelli Reklam

Gümüş Mixx

Nike – Mindshare
Nike Run İstanbul

Mobil Marka Destinasyon Siteleri ve Mobil Mikrositeler
Bronz Mixx

Turkcell – Wanda Digital
Benim Bahçem

Arama Motoru
Altın Mixx

n11.com – Clixous
n11.com Performans Odaklı Sponsor Reklam Kampanyaları

Gümüş Mixx

TPVision Türkiye - Philips / TPVision / Iprospect
Philips TV SEM Performans

Bronz Mixx

Kliksa – Mediacom Kliksa
SEO Başarısı

Tablet Pazarlaması
Altın Mixx

Unilever – Magnum / Mindshare
Magnum Interaktif Banner

Gümüş Mixx

Unilever – Vaseline / Minshare / Mobilike
Vaseline Kuru Ciltler

Bronz Mixx

Pınar – Pınar Gurme Sucuk / Vizeum Medya/ Mobia
Pınar Gurme Sucuk

Viral
Altın Mixx

Coca Cola – C-Section
Ben Niye Yokum?

Gümüş Mixx

Anadolu Efes - Anadolu Efes Spor Kulübü / TBWA İstanbul
Büyük Taraftardan Büyük Sürpriz

Bronz Mixx

Koç Holding - Ontarget
10 Kasım

Marka Farkındalığı ve Konumlandırma
Altın Mixx

Coca Cola – C-Section
Ben Niye Yokum?

Gümüş Mixx

Unilever – Magnum / Mindshare
Magnum Pink&Black Night

Bronz Mixx

Koç Holding– Ontarget
10 Kasım

Bronz Mixx

Ford Otosan – İkinci El / Ogilvy & Mather
Ford İkinci El

B2B
Bronz Mixx

Pepsico Türkiye – OMD
PepsiCo Beverages GM

Online-Offline Entegrasyonu
Altın Mixx

Volvo Car Türkiye - Havas Engage
O Sensin!

Gümüş Mixx

Unilever - Cornetto / Mindshare
Cornetto Cupidity

Bronz Mixx

Unilever – Magnum / Mindshare
Magnum Pink&Black Night

Dijital Mecra Entegrasyonu
Altın Mixx

Microsoft – Microsoft IE / Wanda Digital
#explorerdegisinceben

Gümüş Mixx

Türkiye İş Bankası – Parakod / Carat
İş Bankası Parakod Lansman, Teknoloji Kampanyası

Bronz Mixx

Ford Otosan - B-MAX / Ogilvy & Mather
B-MAX Sosyal Hayat Geçidi

Doğrudan Pazarlama (direct response ve lead generation)
Altın Mixx

Frito Lay – Wanda Digital
TYTZ.com

Mobil Kampanyalar
Altın Mixx

Turkcell - Mindshare / Mobilike
Kim Aramış

Gümüş Mixx

Pınar - Pınar Gurme Sucuk / Vizeum Medya / Mobia
Pınar Gurme Sucuk

Bronz Mixx

Garanti Bankası – Garanti Bankası Cep Şubesi / Punch / Mobilike
The Most Targeted Mobile Ad

Lansman Çalışmaları
Altın Mixx

Microsoft – Microsoft IE / Wanda Digital
#explorerdegisinceben

Gümüş Mixx

Unilever – Magnum / Colors Yaratıcı Proje Yönetimi
İstanbul Pink&Black Night

Bronz Mixx

Yandex Türkiye - Maxus Global
Yandex.Browser Lansman

Sosyal Pazarlama, Viral, WOMM
Altın Mixx

Koç Holding – Ontarget
10 Kasım

Gümüş Mixx

Reckitt Benckiser – Durex / Wanda Digital
Dünya AİDS Günü

Bronz Mixx

Unilever – Magnum / Colors Yaratıcı Proje Yönetimi
İstanbul Pink&Black Night

Deneysel ve Yenilikçi
Altın Mixx

Samsung Electronics – Samsung Galaxy Note 3 / Starcom / Vivaki
Bir Dergi Cep Telefonuyla Hazırlanabilir mi?

Gümüş Mixx

Garanti Bankası – Garanti Bankası Cep Şubesi / Punch / Mobilike
The Most Targeted Mobile Ad

Bronz Mixx

Turkcell – Wanda Digital
Benim Bahçem

Sosyal Medya Aplikasyonları
Altın Mixx

Ford Otosan – TTBOOM
Acemi Spiker

Gümüş Mixx

Vodafone – C-Section
Sosyal Kapsama

Bronz Mixx

Kaleseramik A.Ş.– Kale Aquasmart / Youth Republic
Dünyanın Profili Değişiyor

Dijitalden Mağazaya
Bronz Mixx

Frito Lay – Wanda Digital
TYTZ.com

Yılın En İyisi
Altın Mixx

Coca Cola Türkiye – C-Section
Ben Niye Yokum?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.