Twitter'dan yalan makinesi!

Yakın zamanda Twitter üzerinden atacağınız her mesaj, her bir paylaşım detaylıca incelenecek ve içeriğin gerçek mi yoksa yalan mı olduğu belli olacak.

Sosyal medyanın önde gelen isimlerinden Twitter beklenmedik bir işe imza atıyor. Yakın zamanda attığınız tweet'lerdeki bilgilerin doğru ya da yalan olduğu test edilecek, yalan bilgi paylaşan kullanıcılar tespit edilecek. Şimdiye kadar şaka yapmak maksatlı ya da gerçek olmayan bir bilgiyi paylaşan Twitter kullanıcıları herhangi bir kurala maruz kalmadan istediği tweet'i paylaşabiliyordu. Ancak ünlü markanın yeni çalışması buna engel olacak.

Araştırmacıların kısaca Pheme (eski Yunan mitolojisinden bir figür) adını verdikleri sistem ilerleyen dönemlerde gerçeği ve yalanı ayırt edebilecek. Atılan tweet'in içeriği öncelikle kaydelecek daha sonra başka kaynaklardan gerçekliği otomatik olarak araştırılacak. Birden fazla kaynağın kullanıcılacağı araştırma aşamasından sonra kullanıcı eğer kötü niyetli ise uyarı alacak. Bu sayede mikro-blog sitesinde dolaşan çok sayıdaki yalan ortadan kaldırılmış olacak.

Proje dört ayrı başlık altında işleyecek. Bunlar spekülasyon, çarpıtma, yanlış bilgilendirme ve ihtilaf olarak ayrılacak. Pheme özelliğinin önümüzdeki 18 ay içerisinde hayata geçirilmesi planlanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.