Facebook, WhatsApp'dan nasıl kar edecek?

Facebook toplam 19 milyar dolar ödediği WhatsApp'dan zararını çıkarabilecek mi?

Hatırlarsanız geçtiğimiz hafta teknoloji dünyası büyük bir satın alma işlemiyle sarsılmıştı. Facebook, Instagram'ın ardından dünyanın en büyük mesajlaşma uygulaması olan WhatsApp'ı da satın almıştı. Bu satın almanın ardından herkesin merak ettiği şey ise WhatsApp'ın fiyat politikasında bir değişiklik olup olmayacağıydı. Ancak Facebook bu konuda herhangi bir değişikliğe gitmeyeceğini açıklamıştı. Peki Facebook, 19 milyar dolar ödeyerek aldığı bu uygulamadan nasıl kar edecekti?

Bildiğiniz üzere WhatsApp'ın reklam almama gibi bir politikası da bulunuyor. Bu olay da aynen devam edecek. Şu an Facebook'un WhatsApp'dan geliri sadece uygulamayı 2 yıldır kullanan kullanıcıların ödemiş olduğu yıllık 1 dolar olarak gözüküyor. Bu konuyla alakalı bir araştırma yapan Amerikalı profesör Aswath Damodaran, Facebook'un bu parayı çıkarabilmesi için 2,5 milyar yeni WhatsApp kullanıcısına ihtiyacı olduğunu ortaya çıkardı. Dünya nüfusunu 7 milyar olarak kabul ettiğimizde bu rakamın şu an için neredeyse imkansız olduğunu görüyoruz.

Öte yandan WhatsApp'ın halihazırda 450 milyon aylık aktif kullanıcısı bulunuyor. Şu an için Facebook, WhatsApp'ın kullanıcı sayısını hızla arttırmayı başaramazsa, bu yatırdığı parayı çıkarmasının çok uzun yıllar süreceğini söyleyebiliriz. Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.