Dünya Kupası'nın yeni kahini: Sesli asistan Cortana

Microsoft'un sesli asistanı Cortana, yaptığı başarılı tahminlerle Dünya Kupası'nın yeni kahini olarak kabul ediliyor.

Güney Afrika'da düzenlenen 2010 Dünya Kupası'nda yaptığı başarılı tahminlerle adından sıkça söz ettiren kahin ahtapot Paul, o seneki Dünya Kupası'na bir hayli renk katmıştı. Bu yıl da kahin deve ortaya çıkmıştı. Ancak kahin deve pek başarılı olamadığı için çok ses getirememişti. Bunların yanında Microsoft'un Windows Phone 8.1 ile hayatımıza soktuğu kişisel asistanı Cortana ise bu konuda bir hayli başarılı.

Cortana'nın geldiği güncellemeyi alan futbolseverler hemen kişisel asistana o günkü maçları kimin kazanacağını sormuşlar. Bu anlamda ikinci turdaki tüm maçlar hakkında tahminlerde bulunan kahin Cortana, şu ana kadar dünkü maçlar da dahil olmak üzere ikinci turdaki tüm maçları doğru tahmin etti.

Brezilya, Kolombiya, Hollanda, Kosta Rika,Fransa, Almanya, Belçika ve Arjantin'in çeyrek finale yükseleceğini doğru tahmin eden Cortana, dünkü maçlarda da Almanya'nın ve Brezilya'nın kazanacağını söylemişti.

Arama motoru Bing'in güçlü algoritmasını kullanan Cortana, takımların güncel istatistiklerini ve performanslarını göz önünde bulundurarak oldukça tutarlı tahminler yapabiliyor. Bakalım Cortana bu performansını daha ne kadar sürdürebilecek?

Cortana daha önce de The Voice, Dancing with Stars ve American Idol gibi yarışmaları kimin kazanacağı konusunda doğru tahminler yapmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.