Microsoft, ilk telefonlarından rekor zarar etmiş

İlk telefonlarını çok az kişi almış, bu da Microsoft'un planlarını bozmuştu.

Bundan 4 sene önce, mayıs 2010'da Microsoft, KIN ONE ve KIN TWO isimlerini verdiği iki telefon modelini satışa sunmuştu. QWERTY klavyeleri bulunan bu telefonlar, 15-30 yaş aralığına odaklı olarak lanse edilmiş ve tam da birer "sosyal medya telefonu" oldukları bildirilmişti.

Windows CE tabanlı bu telefonlar, Sharp tarafından üretildi ve içinde Facebook, Twitter, Microsoft'un müzik servisi Zune gibi uygulamalar bulunuyordu. Fiyatları da 50 ve 100 dolar olarak belirlenmişti.

Amerika'da Verizon'a özel olarak satışa sunulan bu ürünler, kullanıcılardan beklenilen ilgiyi göremedi. Söylenti raporlar, bu telefonların bir ay içinde yalnızca 500 adet satıldığını, başka bir rapor da 8 bin KIN kullanıcısının kayıt yaptırdığını gösteriyordu. Her iki ihtimalde de satışlar çok düşüktü ve bu durumun Microsoft'a 1 milyar dolarlık zarar getirdiği söylendi.

Bu zararın oluşmasında Verizon'un kötü satış politikasının payı olduğu gibi, telefonlarda en basitinden oyun ve uygulama desteğinin de olmamasının payı var. Bir navigasyon ya da takvim bile yok, düşünsenize...

Ve daha sonrasında Microsoft, yeni Windows Phone işletim sistemlerine yönelmeyi seçti, sonrasında Nokia'yı da satın aldı ve şimdilerde mobil pazarda belki de hiç olmadığı kadar iyi hareket ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.