2014 Dünya Kupası, Facebook tarihine geçti

Futbol sevgisi başka bir şeye benzemiyor.

2014 Dünya Kupası sona erdi ve kupanın sahibi, finalde Arjantin'i 1-0 yenen Almanya oldu. 12 Haziran'da başlayan ve 13 Temmuz gecesi oynanan final maçıyla sona eren kupa heyecanı, 1 aylık süreçte yalnızca stadyum ve sokaklarda değil, sosyal medyada da yaşandı. Facebook'un araştırmasına göre bu organizasyon, diğer organizasyonlarla mukayese edildiğinde "hakkında en çok konuşulan organizasyon" olarak tarihe geçti.

Turnuvanın sürdüğü 1 aylık süreçte 350 milyon futbolsever, kupayla ilgili sohbetlerde yerini aldı ve 3 milyar etkileşim gerçekleştirildi. Bunlar arasında mesajlar, paylaşımlar, fotoğraf ve videolar bulunuyor. Ayrıca Facebook, %57'lik katılım oranıyla en çok Brezilya'dakilerin kupayı konuştuğunu (normal tabii, birçok ülke taraftarı oradaydı), en fazla hayran artışının da Brezilyalı Neymar'ın Facebook sayfasında olduğunu bildirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.