Dünya nüfusunun yüzde kaçı şehirlerde yaşıyor?

Siz, şehirde mi yoksa kırsalda mı yaşamak isterdiniz?

Birleşmiş Milletler'in yeni yayınladığı Dünya Kentleşme Olasılıkları raporunda yer alan veriler, insanların artık yaşamak için kırsal kesimleri pek tercih etmediği ve şehirlere yerleştiklerini gösteriyor. Üstelik, sürekli bir artış var ve şehirler giderek kalabalıklaşmaya devam edecek.

1950 yılındaki verilere baktığımızda, dünya nüfusunun yalnızca %30'luk dilimi kentsel alanlarda yaşıyordu. 2014 itibarıyla bu rakam %54'ü gördü ve beklentiler, 2050 yılında şehirlerde yaşayan toplam nüfus oranının %66'ya ulaşacağı yönünde.

Bölgelere göre şehirlerdeki nüfus oranları ve 2050'de ulaşılması beklenen oranlar...

Tabii burada yalnızca kırsal alanlardan şehirlere yapılan göçleri baz almamamız gerekiyor. Bundan birkaç yıl evvelinde kırsal alan olup da şimdilerde gelişen teknolojinin de katkısıyla "şehir" statüsüne erişmiş birçok yer var. Bu da bir bağlamda insan ile doğa arasındaki kopuşun devam ettiğini gösteriyor. Bu, kimilerimiz için çok üzücü bir tablo. Dünyanın giderek betonlaşmaya başlayan bir yer olduğu gerçek.

Kuzey Amerika'da şehirlere büyük bir akın gerçekleşirken, kentleşme anlamında en kurak bölge olarak Afrika gösteriliyor. Afrika'da toplam nüfusun %40'ı şehirlerde yaşıyor. Dünyanın en kalabalık şehri ise, 38 milyonluk nüfusuyla Tokyo olarak göze çarpıyor.

Son olarak, giderek kalabalıklaşan şehir nüfusları, işsizlik, trafik ve sağlık sorunları gibi problemleri de beraberlerinde getiriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.