Güvenlik duvarı 25 yaşında

Güvenlik duvarı 25 yaşına giriyor fakat gerçekten o kadar büyüdü mü?

25 yaşıma girdiğimde, hayatımda oldukça büyük bir dönüm noktası oluştu. 25 yaşında, gerçek bir yetişkin gibi hissettim: şimdi tamamen büyümüştüm. Ben, eğitimli, iş sahibi, deneyimli ve istikrarlıydım. Ancak geriye baktığımda, çocukluktan yetişkinliğe giden o yolculuk aslında 25 yaşımın üzerindeydi. Daha tam büyümemiştim: öğrenmem ve denemem gereken çok şey vardı

Güvenlik duvarının ömrünü yaratıcı bir şekilde gösteren ve 25. Yıldönümünü kutlayan Firewall Infographic'i açtığımda, kendi ilerlememi düşünüyorum. Teknoloji evrimine ilginç bir bakış çünkü bir noktada hepimiz geçilmez olduğunu düşünmüştük. Her yeni gelişme ile, biz bunu başardığımızdan emindik. Ama orta yirmili yaşlarıma geri baktığımdaki hisse benzer şekilde, sadece 25 yıl boyunca işlev gösterdiği için güvenlik duvarının tam büyümüş olduğuna ikna değilim.

Eğer Infographic'i taramak için ve güvenlik duvarının tarihini incelemek için bir dakikanızı ayırırsanız, onun giriş ve evriminin bazı güvenlik olayları ile örtüştüğünü fark edeceksiniz:

• 1995: Microsoft Word aracılığıyla yayılan ilk WM / Konsept virüsü.

• 2000: İlk keşfedilen denial-of-Service saldırısı

• 2008: Conficker 9-15.000.000 Microsoft sistemlerini bozunca

Güvenlik duvarı büyük bir evrim geçirdi, ama gelişimi ve büyümesi gerçekten güvenlik ihlali keşfedilince oluştu. Bu olaylar güvenlik geliştiricileri tetikledi ve daha fazla ve daha gelişmiş güvenlik duvarı teknolojisi ile tepki göstermelerini sağladı. İşte bir enstantane:

• 1998: Evasions araştırıldı

• 2009: Yüksek kullanılabilirlik ve performans için yerel kümelenme (Native clustering) tanıtıldı

• 2012: Bıçak teknolojisini eskiten etkin yazılım tanıtıldı.

Güvenlik duvarının tam büyüdüğünü sanmasam da olgunlaşmamış olduğunu düşünüyor anlamına gelmez. Bu sadece kişisel keşif yolculuğuna çıkacak olan yeni neslin bir parçasıdır. Teknoloji dünyasında olanlar için, bu benzetmeler ile nereye gittiğimi bildiğinizden eminim.

2003 civarında başlayan ve Gartner tarafından başlatılan yeni nesil güvenlik duvarı tartışmaları başlatıldı. Bu güvenlik duvarı bağlamsal farkındalık yarattı: geleneksel güvenlik duvarı ve paket filtrelemenin ötesine giderek ve güçlü bir güvenlik unsuru ekleyerek derin inceleme yetenekleri ile daha sofistike tehditleri savuşturmak için yeteneğini göstermiştir.

Güvenlik duvarı büyük dönüm noktasını kutlamak için hazır olduğu yıldan önce, McAfee bir sonraki nesil güvenlik duvarı geliştirme çabaları ile tamamen öndeydi. Uygulama kontrolü, saldırı önleme sistemi (IPS) ve kaçmasını önlemesi için entegre eden tek amacı çözüm olan güvenlik duvarıdır.

Aslında, bizim kurumsal ölçekli güvenilirlik ve yönetilebilirlik kaçırma karşıtı güvenliğini birleştirmek için sadece yeni nesil güvenlik duvarı çözümüdür. Ayrıca, oldukça esnek: L2 güvenlik duvarı, IPS ve güvenlik duvarı / VPN yeni nesil güvenlik duvarı değiştirme yeteneğine sahip.

Ayrıca, bütünsel güvenlik açısından, McAfee yolu yönetiyor. Biz gelişmiş bir SİEM işlevselliği ile McAfee Yeni Nesil Firewall ve EPolicy Orchestrator'ı, Endpoint Security, Gelişmiş Tehdit Savunma, Global Threat Intelligence (GTI) ve Kurumsal Kimlik Doğrulama bağlamaktayız. Ağ güvenliğinin geleceği bütünsel bir sistem gerektiriyor. Bu sistem gittikçe büyüyen ve geleneksel savunmaları geçen tehditlerle mücadele edebilmeli.

Yani, evet, güvenlik duvarı oldukça olgun ve ben "Şerefe ve Nice 25. Senelere Güvenlik Duvarı" demek için çok heyecanlıyım. Ama açıkçası, ben önümüzdeki 25 yıl için ve McAfee'nin büyümesinde ve gelişiminde oynayacak olan parçasından daha heyecanlıyım.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.