Qualcomm'un yol haritası sızdı. Yeni yongalar gözüktü!

Qualcomm'un neler yapacağı sızıntıyla birlikte ortaya çıktı.

Mobil dünyanın en büyük çip tedarikçilerinden biri olan Qualcomm, birçok telefona yongalarıyla hayat veriyor. Bir süredir sessizlik içinde yer alan Qualcomm'un yol haritası internete düştü. Yeni yongaların hangi zaman dilimlerinde açığa çıkacağı belli oldu. Detayların içine süzülelim. Bakalım neler neler varmış?

Sistem çipi tarihleri

2014 3. çeyrek sonu ile 4. çeyrek başıyla birlikte her şey başlıyor. Aslında bu yıl sonunda Qualcomm, Snapdragon 600 ailesinin iki yeni üyesini çıkarmayı planlıyor. Bunlardan biri Snapdragon 610 (MSM8936), diğeri ise Snapdragon 615 (MSM8939).

Her iki çip 28 nm ve 64 bit desteğine sahip. Adreno 405 GPU'suna sahipler. Ama aralarında önemli fark var. Snapdragon 610, 4 çekirdekli ve 1.8 GHz'de çalışıyor. Cortex-A53'ü kullanıyor. Snapdragon 615 ise 8 çekirdekli. 8 çekirdeğin hepsinde Cortex-A53 oluşturuyor. Ama 4 çekirdek 1.8 GHz'de geri kalan ek 4 çekirdek ise 1 GHz'de çalışıyor.

Yol haritasındaki yolumuz ise daha bitmedi. 2015 2. ve 3. çeyrekte ise Snapdragon 810 (MSM8994) ve Snapdragon 808 (MSM8992) gözüküyor. Her iki sistem çipi de yeni nesil amiral gemilerine güç verecek. Her iki yonga da 8 çekirdekli, ama Snapdragon 808'de Adreno 418 yer alırken, Snapdragon 810'da ise Adreno 430 bulunuyor.

Dipnot olarak sızan yol haritasının geçmişte hem Qualcomm hem de MediaTek yonga setleriyle ilgili bilgi yayınlayan bir kaynak olduğunu belirteyim.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.