Ice Bucket Challenge'ta ne kadar su tüketildi?

Su kaynaklarımız hızla tükeniyor. Daha dikkatli olmamızda yarar var.

9GAG, son dönemde internetin en popüler platformlarından bir tanesi. Kullanıcılar, bu sitede video, fotoğraf ve gif gibi paylaşımda bulunarak bunları Facebook ve Twitter gibi platformlara da taşıyabiliyor ve bu paylaşımlar milyonlarca kişi tarafından görülebiliyor. Genellikle mizah yüklü paylaşımların olduğu Kaliforniya merkezli sitede, zaman zaman ciddi konulara da dikkat çekiyor. Mesela bu kez "su tüketimi" meselesine el atılmış.

'Buzlu kova' ile meydan okuma yüzünden suları bitti

Biliyorsunuz, özellikle son 1 aydır dünya çapında bir Ice Bucket Challenge fırtınası esiyor. ALS hastalığına dikkat çekmek ve farkındalık yaratarak bağış toplamak amacıyla yapılan bu videolar, fazla sayıdaki kullanıcı için artık birer "eğlence videosu" halini aldı denilebilir. Öte yandan su kaynaklarımızın giderek azalması da bu tip hareketlerin doğru olmadığını, israfı gösteriyor.

Ice Bucket Challenge akımını başlatan Corey Griffin, boğularak öldü!

9GAG'te yer verilen yeni bir paylaşımda, su israfı ve Ice Bucket Challenge sayesinde bunun ne kadar arttığına dikkat çekilmiş. Buna göre şimdiye kadar 1.5 milyon kez Ice Bucket Challenge yapılmış. Her challenge'da 15 litre suya başvurulmuş ve bu da 22.5 milyon litre suya denk geliyor. Amerika'da her şey dahil olarak bir kişinin günlük 295 litre su tükettiğine ve 318 milyon nüfusu da göz önüne alınca günlük tüketimin 94 milyar litreye ulaştığına dikkat çekiliyor.

Rakamlar ne kadar doğrudur tartışılır, ancak bu konuda haklılık payı olduğunu söylersek yanılmayız herhalde. Siz ne dersiniz?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.